Gå til innhold

Latterlig fraktberegning hos Komplett! *"Løst"*

Anbefalte innlegg

Det hadde seg slik at jeg skulle kjøpe meg en musematte hos komplett, nærmere bestemt en Steelpad Qck til den nette sum av kr 89,-.

Da jeg komtil "kassen" såg jeg at frakten også kom på den nette sum av kr 89.-. I tillegg hadde jeg tenkt å bestille med oppkrav, noe som førte til at prisen på musematta plutselig var blitt kr 224,-!

Greit nok, oppkravsgebyret er vel ikke til å komme bort fra, men at frakten på en musematte (som også forøvrig kan rulles sammen) skal bli 89,- kroner synst jeg var litt drøyt.. Burde ikke Komplett "tilpasset" fraktprisen sin litt mer?

Det går jo nesten ikke an å bestille små varer, som f.eks. kjølepasta o.l. som èn ordre, da ender du opp me å betale nesten 100 kroner i frakt for noe som kunne vært sendt i ett brev!

Noen kommentarer?

Endret av aplus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Komplett belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Komplett.

Skjut Posten/transportør, ikke Komplett... ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Komplett belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåten du velger og vekt/volum på bestillingen. Estimert fraktpris vises nederst i handlevognen, og du ser også fraktprisen for ulike fraktmåter på din bestilling i kassen. Det er ingen skjulte kostnader når du handler hos Komplett.

Skjut Posten/transportør, ikke Komplett... ;)

9421994[/snapback]

Hehe :!: Vel.. Jeg har ikke så mye peiling på hvem som har skyld i den rare fraktberegninga, men haddeveldig gjerne sett at det vart billigere å kjøpe billige (og små) ting på komplett og andre sammenlignbare nettbutikker :)

Lenke til kommentar
Sist eg handla på Komplett.no sendte dei med brev, er dei gått vekk frå det? Er riktignok innanfor gitte rammer, mulig ei musematte vart for stor, men kjølepasta går fint.

9422014[/snapback]

Prøv å legg kjølepasta i handlekurven og gå deretter til kassen. Når jeg gjør det får jeg en frakt på 89,- (+ event. oppkrav selvsagt)

Lenke til kommentar
Brevpakke som fraktmåte har enkelte begrensninger. Sendingen kan ikke veie mer enn 350g (inklusive emballasje) og maksimumsmålene er: Høyde 6cm, Bredde 24cm og Lengde 34cm. Varen kan heller ikke være av større verdi enn kr 800,- ekskl. mva.

Brevpakke som fraktmetode koster kr 39,-

Betaler du samtidig med VISA blir det 39 kroner i tillegg til varene.

Lenke til kommentar
Beklager folkens! Fant ut hvoran man fikk valgt "brev uten sporing". Da ble frakten 39,- :)

9422050[/snapback]

Men når det er sagt, jeg synst likevel at fraktprisen er for høy på mindre varer, som f.eks. nettopp musematter :thumbup:

Gonatt!

Endret av aplus
Lenke til kommentar
Beklager folkens! Fant ut hvoran man fikk valgt "brev uten sporing". Da ble frakten 39,- :)

9422050[/snapback]

Men når det er sagt, jeg synst likevel at fraktprisen er for høy på mindre varer, som f.eks. nettopp musematter :thumbup:

Gonatt!

9422065[/snapback]

Heilt enig med deg i det, men det er Posten som bestemmer prisen der, ikkje Komplett.no :)

Lenke til kommentar

Ingen netbutikker som kan lastes for frakten,det er det posten som dikterer .

Det er jo feks dyrere å pakke en pakke selv enn å ta den med på posten og pakke den i deres eske,selv om den esken du selv hadde brukt hadde nøyaktig samme mål :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
39kr uten sporing? Er ingen sum som heter 39kr i Posten, 22kr/55kr/120kr  er A-post så jeg skjønner ikke helt hvor de tar 39kr fra.

9422621[/snapback]

Om man har avtale med posten (Service pakke) så er det litt andre priser enn det privatpersoner får tilgang til. Om man i tillegg sender ekstremt mange pakker (tror det var over 5000 pr år) så får man rabatt på den prisen også.

Lenke til kommentar

Akkurat det er egentlig ikke veldig rart. Skjønner at det kan virke frustrerende å få en musematte i en kjempe eske, men for en butikk som komplett er det kanskje ikke like enkelt å ha manuell sjekk av slikt... ikke vet jeg.

Vet ikke hvor mange pakker posten har knust for meg i år, men det er ikke få. Og har man ikke pakket de ekstremt bra vil posten påstå at de er for dårlig pakket og man vil ikke få dekket varene som er ødelagt. I tillegg tar det 4-6 uker å få tilbake penger for skadet vare fra posten. Så for å ikke ha en helt latterlig kundeservice må man legge ut nye varer til kunden i mellomtiden. På denne måten klarer utrolig nok posten å tjene penger på å håndtere pakkene våre dårlig. Når de har disse "reglene" er man nødt til å bruke større eske enn nødvendig for å få plass til bobbleplast/isoporkuler. Og pakken blir langt dyrere å sende enn om man kunne pakket det på normal måte. Derfor er det heller ikke like lett å beregne helt riktig porto. Greit at man vet hva varene veier, men man må også ta hensyn til esken. Posten er vel en av de få bedriftene i landet som får lov til å ta den dyreste prisen uansett. Sender man "bly" tar de pr kg. Sender man bomull tar de for volumvekt. (lxhxb)

Ingen trenger være enig med meg, men slik er det faktisk å drive nettbutikk i dag. Ser også at folk til stadighet "kjefter og smeller" om at de ikke har fått pakkene sine inne "24 timer" o.s.v. Klart det er kjedelig, men i det store og hele tror jeg de fleste nettbutikker sender ut varene så fort som overhode mulig. Ingen er tjent med å bli skjelt ut på et eller flere forum. Det er utrolig dårlig reklame for oss....

Edit:

Bare for å ha nevnt det, jeg har ingen annen forbindelse til komplett enn at jeg handler der av og til.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...