Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 2004 - noen garantispørsmål...

TheHead

Anbefalte innlegg

Har en Passat 2004 modell (stasjonsvogn) hvor garantien løp ut i april i år.

Etter å ha gjort en grundig shining av bilen nå nylig, har jeg lagt merke til et par småting:

- Pyntelistene (krom) på de bakerste vinduene begynner å bli grå... kan se ut som det er noen svakheter i forkrommingen, for dette har jeg IKKE klart å polere bort...

- Lykteglasset på venstre frontlykt begynner å bli litt "grått"

- En tråd i ryggen på førersetet har begynt å løsne (skinnsete)

- Antydning til fukt i venstre baklykt

Er det noe av dette jeg fortsatt kan reklamere på? Tenker da på at jeg faktisk har 5 års reklamasjon på en del "ting og tang" på bilen da..

Bilen har i de to årene jeg har eid den blitt behandlet pent, og blitt "shinet" jevnlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke verre enn å forsøke å reklamere på dette.

Det at pyntelistene begynner å bli grå KAN være bruk av for aggresive rengjøringsmidler. Lykteglasset KAN ha blitt utsatt for mye steinsprut og ha blitt slitt.

Fukt i baklykte kan forekomme på grunn av temperatur forandringer.

Antageligvis disse svarene du får, men forsøk og gi en tilbakemelding på hvordan det har gått.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Den har gått 60000 km.

Er det noen andre Passateiere som har opplevd tilsvarende? Tenker da spesiellt på de forkrommede listene rundt vinduene..

faren min har nettop invistert i en vw passat 2005 modell. denne har gått ca 93000km og jeg kan ikke se noe til det du beskriver. gå og spørr dær du kjøpte bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...