krusk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei! Jeg skal kjøpe ny skjerm, helst 24", og er veldig i tvil. Mitt bruk er hovedsakelig "generell desktop-bruk" og å se på film. Jeg spiller ikke og driver sjeldent med foto. Filmene er som regel divx eller annet komprimert format. Spørsmålet mitt er hvor viktig det er for meg å betale ekstra for en s-pva skjerm...? Alternativene er Acer AL2416Ws, HP w2408 eller Acer AL2423W. Det er de tre billigste skjermene i prisguiden De to første skjermene er TN og de billigste AL2423W er også det. De AL2423W som koster fra 5300,- er S-PVA. Så ca en tusenlapp i prisforskjell mellom de tre. Jeg er student og har begrenset budsjett så heller foreløpig mot en av de to billigste (mest hpen), med mindre forskjellen ikke klart er verdt å betale over 1000 kroner ekstra for... Noen som har noen råd eller synspunkter? Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Uten å ha sett de aktuelle skjermene er det vanskelig å uttale seg konkret. Det er vanvittig kvalitetsforskjell på ulike TN-baserte skjermer, selv om spesifikasjonene sier omtrent det samme. Når det er sagt så mener jeg at gode TN-baserte skjermer er godt nok for folk flest. Dermed bør du se hva andre som har testet de aktuelle skjermene sier om de og se om det er godt nok for deg. Er det gode skjermer så tror jeg du blir fornøyd ut fra beskrivelsen. Jeg skulle gjerne sett et marked som forkastet TN til fordel for PVA og IPS slik at disse falt i pris, men jeg tror nok heller det går den andre veien. TN vinner stadig bedre fotfeste i segmenter som før var dominert av bedre paneler. Kvaliteten blir også selvfølgelig ebdre, men det er fortsatt et godt stykke igjen opp for de som krever høykvalitetsskjermer. Lenke til kommentar
krusk Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Takk for bra svar! Da går jeg for HPen. Det virker som en bra TN-skjerm. Fant noen fornøyde kunder på dette portugisiske forumet. Bruk babelfish eller noe til å oversette. De virker veldig fornøyde, og en som har både HPen og Samsung 245B (TN-panel) påstår HPen er bedre. 500 kroner billigere og bare bra tilbakemeldinger gjør valget enkelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå