Pia_ Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ok, har bestemt meg for å kjøpe et digitalt kamera til helt vanlig bruk. Dvs. sammenkomster, ferier osv og kanskje litt hobby fotografering. Har tenkt meg en øvre prisgrense på rundt 4500. Har vurdert Fujifilm A303, Nikon Coolpix 3500 eller Canon Ixus v3. Er det noen som har forslag til andre kameraer, eller noen erfaringer med de ovennevnte kameraene, kan dere være så snill og hjelpe meg! Jeg trenger råd! Lenke til kommentar
hce Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Ok, har bestemt meg for å kjøpe et digitalt kamera til helt vanlig bruk. Dvs. sammenkomster, ferier osv og kanskje litt hobby fotografering. Har tenkt meg en øvre prisgrense på rundt 4500. Har vurdert Fujifilm A303, Nikon Coolpix 3500 eller Canon Ixus v3. Er det noen som har forslag til andre kameraer, eller noen erfaringer med de ovennevnte kameraene, kan dere være så snill og hjelpe meg! Jeg trenger råd! En test av Canon Ixus v3 kan du lese her. Angående Nikon har jeg et Nikon 4300 kamera selv, koster ca 5000kr på web og er veldig fornøyd så langt med dette. Er dog mitt første digitalkamera, før har jeg bare lånt/tafset på mine kameraters kamera. Ellers ville jeg brukt prisguiden til akamera. Der kan du slå opp hvert enkelt kamera og du vil finne linker til tester som har blitt utført. Fujifilm A303 finner du her Canon Ixus v3 finner du her Nikon coolpix 3500 finner du her Hva skal du bruke kameraet til, pek-og-klikk innendørs/utendørs, eller har du mer kreative behov for manuell instilling osv. Lenke til kommentar
hahomdal Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Du bør også ta en kikk på Minolta F100, som har gjort det bra i mange tester. Koster ca. 4600 kr på web. Mvh Hans Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hva med de billige kameraene på komplett? Mustek ett eller annet Lenke til kommentar
008800 Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Til det bruket du nevner er det helt unødvendig å kjøpe et så dyrt kamera som kr. 4500,- Et kamera som er anbefalt i de fleste tester er Olympus c-220 som koster ca.2300,- Dette kameraet er enkelt å bruke og gir fine bilder. Ved å gå opp i pris vil du få mer avanserte kamera som også krever en del mer av "fotografen" for å utnytte kameraets funksjoner fullt ut. Du vil også ha mulighet for større papirbilder ved å velge et kamera med mer MegaPixels. For vanlige papirkopier 10 x 15 er det nok med ca.1,2 MP. Det lønner seg vanligvis dårlig å kjøpe et kamera som er mye bedre enn det du behøver... Kjøp heller et rimelig kamera som dekker dine behov i dag, og bytt om 2 - 3 år hvis du ønsker et bedre kamera. Du vil da få siste nytt i teknologi til omtrent samme pris som du i dag betaler for et "billigkamera" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå