Digitize Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei, Etter en noe blandet opplevelse på mitt Media Center de siste 6 mnd+, vurderer jeg nå å bytte ut mitt eksisterende Geforce 6200 TurboCache PCIe med et nytt Sapphire Radeon HD 2400 PRO. Maskinen har utelukkende vært brukt med som et Media Center uten noe form for spilling eller andre applikasjoner installert (og vil fortsette med det). Min konklusjon hittil er at det har vært et utrolig mas med ustabile drivere fra nVidia. Spesielt irriterende har det vært at jeg aldri får til en optimal oppløsning på min 40" LCD via HDMI. Det nærmeste jeg kommer en "grei" oppløsning er "1200*666", men da fortsatt med sorte striper på noen cm rundt hele skjermen. Det har ikke fungerte å strekke ut bildet til å passe heller. Jeg har forsøkt med over 15 forskjellige drivere fra nVidia kombinert med PowerStrip, no chance. Derfor gir jeg offisielt opp nVidia Geforce6 på Media Centeret og konkluderer med at det overhode ikke fungerte der. Geforce6-kortet fungerte dog utmerket på XP Media Center 2005 x32, men jeg har lite lyst til å revertere tilbake til XP Media Center da det var rimelig fullt med bugs som nok aldri blir fikset nå som Vista er kraftig prioritert. Tro meg, dersom du velger å bruke en pc til absolutt alt av multimedia (dvd avspilling, tv titting, tv opptak, radio, nett-tv, osv), da merker man seg raskt bugs som kanskje "light" brukere ikke legger merke til. Mitt spørsmål er rett og slett ; Hvordan er dette ATI kortet kombinert med Vista Ultimate x32 og hvordan er ATI sine drivere i forhold til å vise optimal oppløsning på en 40" via HDMI ? DX10 funksjonalitet og annet dill-dall betyr lite, maskinen skal kun brukes til å spille av live-tv, filmer på dvd og hd-dvd, samt xvid og forskjellige HD-formater. For specs se min profil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå