Ola92 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei! Hva slags type lydkort burde jeg lete etter dersom jeg skal bruke den til i mikse sanger(Keyboard+vocal)? Er det noen som har noen anbefalinger? Takker for svar! Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hmm... det spørs hvor «proft» du vil ha det, egentlig. Med proft mener jeg i utgangspunktet tre ting: 1) Antall inn- og utganger. 2) Signal/støyforhold. 3) Samplerate og bitoppløsning. Selv bruker jeg å spille inn keyboards, trommer, gitarer, bass og vokal på et veldig enkelt eksternt USB-lydkort. Signal-støyforholdet er ikke så gærnt ettersom kortet ikke sitter inne i PC-en. Max samplerate er kun 48kHz, men det holder til mitt bruk ettersom jeg kun tar opp kanal for kanal (lyd på lyd, harddisk-recording). Dette kortet kostet nok under kr 500,–. Skal du har flere innganger (samtidig) må du begynne å tenke på proffe, eller semi-proffe kort som koster fra et par tusenlapper og langt oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå