Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

celica 86-87 noe å satse på som førstegangsbil?

dTd

Anbefalte innlegg

Hey!

nå begynner 18 års dagen å nærme seg med stormskritt :D

så har tittet en del på div biler i det siste,, har blant annet tittet på div Honda og noe mazda, toyota og lignende japsebiler som skal være pålitlige ;)

så kom jeg over noen toyota celica biler fra 86-87 for ca 20k

celica har jo litt mer futt en valige biler(den har vel det? xP) så tenkte det kunne vært litt artig med noe som går litt bedre enn en vanlig toyota corolla eller noe ;P

men er det noe å satse på egentlig? eller ville dere heller annbefalt å kjøpe for eks en 1990 Mazda 626 2.0i til 15k eller en Honda Accord til rund 15-20k ?

vil gjerne ha noe som er pålitelig og noe som se ok ut:)

helst på rundt 15k men kan vurdere 20k da siden celicaen kostet det ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, dem e pålitelige, men de fleste er kjørt hardt, så det spørs hvordan dem er!

Rust er vel problem på Celica`n også regner jeg med, men om du finner en som er kjørt fint, så er det absolutt verdt 20k!

Det beste er vel å lete etter noen med full(eller mest mulig) servicehefte.

Joda, går litt bedre enn en ``vanlig`` Corolla ;)

Lenke til kommentar

Hadde en slik bil før, knall god bil :thumbup: jeg hadde 1.6l med 4-AGE motoren på 124hk og den gikk bra, 8,5 sek std på 0-100. fikk den ned i litt over 6 sek med å fjerne turtall sperra. oljepumpa gikk på min da så fikk rådebank men så er ikke motoren laget for over 9000rpm. :whistle: varte i noen månder med over 9000 i turtall et par ganger nesten hver dag så veldig god motor.

Lenke til kommentar
Tøff bil Hullsag, men de hullene på panseret kan i hvert fall jeg spare meg for ... Klart, med godt vedlikehold så klarer man jo å holde rusten unna også, og da er det ikke mye igjen som kan ta livet av slike biler.

9430697[/snapback]

må jo ha scoop.... hehe :dribble:

det var der da jeg kjøpte den... gidder ikke kjøpe nytt panser heller...

men vurderer å selge...

Lenke til kommentar

Takk for tipsene ;)

men hvordan kan man merke den er undgomskjørt/rævkjørt da? og hvor negativt er det? vil det da si at clutch og lignende vil være ekstra slitt eller sånn? ;P

Edit:

det er 5 seters bil eller? ;p

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

at clutchen er slitt vil ikke si at den er ungdomskjørt/rævkjørt.

den slites uansett bruk på alle biler, før eller siden må den byttes uansett bil.

når du er å ser på en bil er det veldig vanskelig å se hvordan den er kjørt tidligere.

se etter oljelekksajer på motor, rust spesielt i fjærtårn, hjulbuer, kanaler, dørk.

sjekk at gir er tight, og at den ligger fint på veien(ikke vingler ved pådrag)

prøv en hard nedbremsing. den skal da ikke dra til en side.

hør etter "rare" lyder.... vær skeptisk....

den er registrert for 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...