Gå til innhold

Ferdig opplåst xp2400

chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei fikk just ny cpu, en xp2400 Multiplier står til 7 og fsb til 285 alså 2000hmz, er da denne Cpuen opplåst eller jeg på viddene, er ganske uvanelig å få en opplåst CPu er det ikke   :shrug: ?

takk for svar!

Og tør jeg spørre hvilket hovedkort som støtter en fsb på hele 285Mhz. For ikke å snakke om hvilken ramtype du bruker for å få den hastigheten :o

Har ikke hørt om socket A hovedkort som går høyere enn 250 Mhz (nForce2)

Lenke til kommentar
Alle t-bred`s er ulåst,har selv både Xp 1800 tbred og 2400+.

Jeg trodde du måtte låse opp T-bred A "manuelt" på prosessoren. Mener jeg har lest det flere steder på nettet. Når det gjelder T-Bred B så klarer mange nyere hovedkort å stille multiplier på CPU uten at du må låse den opp først.

Lenke til kommentar

Litt rart dette her egentlig. Noen som greier å unlocke, og noen som ikke. Jeg har en xp2200A versjon på et abit nf7, som da er blitt unlocka, mens jeg vet andre med xp2400 har vært tvunget til å låse opp mauelt. Dette gjelder da A versjoner, B versjoner skal visst være opplåst fra fabrikken. Men skal ikke via400nforce2 opplåse ALLE cpuene uansett ?

Lenke til kommentar

Tror det kommer litt an på hovedkort og Bios også. Jeg kjøpte nettopp en XP2400+ og et Asus A78NX. Med Bios som var installert kunne jeg ikke endre multiplier i det hele tatt, men la inn en beta-Bios, og da kunnne den endres. Kjører nå helt fint på 12*185 istedet for 15*133.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...