MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei Fikk idag to nye 512 brikker i posten, som jeg nå satt meg ned å monterte. Jeg monterte de lik vei som de andre sto. Dvs det er 4 slots, og annenhver var ellerede fylt, så jeg fylte de to andre. Brikkene er trykket helt inn...Men jeg får ikke skjermbilde. Da jeg monterte de første brikkene til pcen hadde jeg samme problemet, men da hadde jeg montert de på feil plass. Men hva kan være grunnen til dette? spec: Asus a8n-sli 512*4 Kingston ddr 400 Sapphire X1950 pro Takker spesielt for kjappe svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ta ut de nye brikkene, gå inn i bios, sett minne til 333 MHz og 2T, sett inn brikkene igjen. Evt prøv å resette bios noen ganger. Prøv å justere opp hastigheten igjen. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 på det kortet skal brikkene monteres 2 og to, og det er forskjellig om du har 2 minnebrikker eller 4, sjekk boka som fulgte med, det kan dessuten oppstå problemer om du bruker forskjellige minnebrikker med forskjellig fart, det skal egentlig gå bra, men min erfaring er at det ikke alltid gjør det Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg får ihvertfall bootet med de to gamle brikkene. Har lest manualen men det står ingenting der om hva man gjør når det er 4 brikker. Skal prøve nå edit: Det funket ikke. Endret 3. september 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Hvordan resetter jeg bios? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hva har du prøvd? Prøv å oppgradere bios! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg prøvde å koble ut de to ny brikkene, endre tingene du nevnte i bios, og restarte. Har ikke prøv/vet ikke hvordan jeg resetter bios. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvordan resetter jeg bios? 9421250[/snapback] Sjekk manualen heter Ccmos/Clear Cmos. Ofte en jumper du må flytte på. Husk å nappe ut strømledningen før du gjør det. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Da var det gjort. Skjer desverre fortsatt like lite....=/ Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Sånn, har oppgradert bios. Skal prøve om litt å koble til brikkene igjen. Hvilken instillinger bør jeg ha i bios da? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har du prøvd med kun tre brikker, evt. kun de to nye? Noen av disse gamle brikkesettene sliter med flere enn tre brikker. Den enkleste måten å resete BIOS på er å dra ut kabelen til strømforsyningen, og ta ut det batteriet du har på hovedkortet. Vent i minst fem sekunder før du setter det inn igjen, og starter som vanlig. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Fant problemet. CL på nåværende brikker var 3....De nye var 2.5. Sender inn brikkene igjen imorra. Utrolig nok var det lov... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Merkelig, skal vel egentlig ikke ha noe å si. Du har vel også prøvd å sette brikkene til CL3, hvert par på samme kanal, 333MHz, 2T og kanskje øke spenningen til brikkene litt. Ellers så finnes det en gigantisk tråd om hovedkortet HER. Spør der, kanskje det hjelper. Det er da kanskje like greit å bare kjøpe et 2GB sett. Sjekk tråden for anbefalinger/spør der. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg sendte inn brikkene. Kjipe nå er dog at jeg betaler 130,- for å sende de inn, må betale 100,- mer per brikke, og 160,- for frakt tilbake. Mulig at jeg bare ber om å få beløpet tilbake å driter i hele greia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå