Duqe Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Skal ha meg sata2 disk, men har kun gamle sata kabler, er det forskjeller mellom disse og nyere kabler? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er bare en type SATA kabel, samme om du har 150, 300 eller 600 MB/s. Men kvaliteten kan selvsagt variere. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Men hva slags kvalitet vil jeg da merke? Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 i praksis - minimal/ingen, vil jeg tro. da ingen disker vil klare å utnytte 150MB/s uansett (annet enn ved bruk av intern cache i disken), noe alle kablene klarer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det har jo ingenting med saken å gjøre, Jannis-15. Overføringen går med 300 MB/s klokke på 'SATA2' uansett om disken er mye tregere. Kvalitet har mer med hvor godt pluggene sitter i kontaktene, og levetid. Kabler er lett utsatt for feil. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Ok, men da slipper jeg å kjøpe kabler, har fra før en god del nye som aldri har vært i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå