Gå til innhold

Hakker bildet på HD-E1?

Anbefalte innlegg

HD-E1 er jo så billig om dagen at jeg føler nesten jeg bare må bestille (2795,- m/5 filmer på komplett). Men jeg har endel påstander jeg gjerne vil ha bekreftet eller avkreftet før jeg tør å bestille..

Har nettopp kjøpt meg en 47" LG LB2RF med 1080p og trenger noe den kan få leike seg med. Har selvfølgelig mest lyst på en HDDVD/BD spiller med 1080p output, men jeg har ikke råd til å bruke mer penger enn "nødvendig" på en spiller med det første og jeg har en teori om at den visuelle opplevelsesforskjellen mellom 1080i og 1080p ikke er enorm? Vet at det også bare er HDMI 1.2 på denne spilleren, men det gjør heller ikke så mye for min del, da jeg bare har en "gammel" forsterker uten hverken HDMI eller mulighet for mer enn 5.1 uansett.

Jeg kommer også til å bruke den mye som dvd-spiller og utifra det jeg har lest skal den takle dette veldig bra. Den har ikke den velkjente Reon-VX videoprosessoren fra Silicon Optix, som storebror XE1 har, men jeg har fått inntrykk av at denne forskjellen er størst for de som kjører 720p? Stemmer dette? (Kilden for denne teorien er brukeranmeldelser rundt på forskjellige forum.)

Det siste jeg lurer på er om dere som har denne spilleren opplever 'hakking' ved f.eks. sideveis panovrering? Jeg så denne spilleren på en 47 LG LY95 på elkjøp hvor de viste filmen "Hulk". Her så jeg hakking helt fra første sekund. Til og med introen/logoen til Universal hakket betydelig! Hakkingen fortsatte i selve filmen også. Dette gjorde meg selvfølgelig svært skeptisk da denne TV'en i teorien skal være hakket vassere enn min.. =/ Er spilleren så dårlig? Syns bare det i så fall er rart at jeg ikke har lest noe som helst om det i noen av testene og anmeldelsene jeg har sett? Jeg fikk dessverre ikke sett på noen andre filmer da jeg ikke hadde tid til å spørre om de kunne bytte.

Endret av krakil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...