Amento Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Har da altså tenkt å kjøpe meg Bærbar PC, men er så veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Mange nettbutikker er gjerrige på spesifikasjoner, noe som ikke gjør saken bedre. PC'en skal benyttes til spilling og da er det vel ikke nødvendlig å nevne Word osv, siden en PC for spilling vil holde til den slags. Problemet er det at har ikke tenkt å legge så alt for mye penger i den, har jo tross alt en stasjonær også (Som for øyeblikket er nede for telling ) Tenkte å lege rundt 6000 kr i PC'en, rundt, men er litt usikker. Har tenkt å spille litt WoW og FFXI på den. Håper det gir et visst inntrykk av hvor bra den må være. Så har kommet fram til et par som jeg selv synes så ganske greie ut, men er veldig usikker. Vet ikke mye om bærbar PC-komponenter, spesielt Skjermkort, så er usikker på hva som faktisk er bra innen skjermkort på bærbar. Så hvis dere har noen kommentarer til disse så hadde det vært fint om dere kunne ha posta Og hvis dere har andre forslag så er det bare å komme med de. Forslag 1 Forslag 2 Forslag 3 (Usikker på hvor mye minne det er på denne...) Forslag 4 Amento Endret 3. september 2007 av Amento Lenke til kommentar
galmania Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Av de du linker til er nok den første mest egnet til spilling, og den mest populære om dagen. Det har dog kommet en ny versjon av denne pcn med raskere prosessor, nytt skjermkort som støtter dx10 og nytt design, som du får kjøpt for samme prisen: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709 Dette er nok den beste pcn du får tak i for 7000kr nå. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Takk for svar Du sier det er den beste, men er den bra da? Funker fint il WoW og FFXI? Helst ikkeno mye lagg osv... Lenke til kommentar
galmania Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Takk for svar Du sier det er den beste, men er den bra da? Funker fint il WoW og FFXI? Helst ikkeno mye lagg osv... 9421190[/snapback] Wow burde i alle fall gå helt fint, dette er jo ikke et nytt spill lenger, ffxi har jeg ingen erfaring med, men skjermkortet er bra nok til at du skal kunne kjøre de aller fleste nåværende spill på i allefall medium grafikk ytelse. Har sett wow kjøre fint på svakere pc-er enn denne. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 den kjører nok Wow på minimum, men om du har planer om og spille WoW for fult med den så tviler jeg du blir fornøyd. Den er den beste i sin klasse med den prisen. du finner ikke en laptop som kjører WoW "lagg" fritt uten og høye summen med 3-4 tusen. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Oki. Kan dere komme med et forslag til rundt 8000 da? Bare sånn for å få see og det blir no bedre. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hva med denne? Vet ikke hvor bra skjermkortet er... Lenke til kommentar
Seian Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Henger meg på denne jeg og, så jeg gir den en verdig bump Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Skal hente min "oppgraderte" utgave av Acer Aspire 5613ZWLMi over disk i Bergen i morgo. I morgo kveld har eg sikkert fått testa WoW litt, så da kan eg gje tilbakemelding på den PC'en om du er intr. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Supert Zaltmann Har sett litt på Multicom.no og deres bærbar-PC løsinger. Funnet en der som kanskje kangjøre nytten: Multicom Compal HEL80i 15.4" virker som en bra bærbar PC. Spesifikasjoner: - Skjermkort GeForce 7600 256MB - Prosessor. Her kan man velge. Den dårligste er default og pristillegget på de bedre står bak: Intel COre 2 Duo T5500 1.66GHZ Intel COre 2 Duo T5600 1.83GHZ [+288,-] Intel COre 2 Duo T7200 2.0GHZ [+699,-] Intel COre 2 Duo T7400 2.16GHZ [+1736,-] Intel COre 2 Duo T7600 2.33GHZ [+3533,-] - Minne. Samme som på CPU, du kan velge: 1GB 667MHZ DDR2 minne 2GB 667MHZ DDR2 minne [+287,-] - Harddisk 120GB SATA 5400RPM 2.5" 160GB SATA 5400RPM 2.5" [+202,-] 160GB SATA 7200RPM 2.5" [+597,-] 250GB SATA 5400RPM 2.5" [+767,-] - MultiNote Compal Bluetooth modul [+278,-] - Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Basic 32-bit, norsk OEM [+747,-] Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk OEM [+886,-] Microsoft Windows Vista Business 32-bit, norsk OEM [+1165,-] Microsoft Windows Vista Ultimate 32-bit, norsk OEM [+1487,-] Microsoft Windows XP Home OEM Norsk SP2 [+793,-] Microsoft Windows XP PRO OEM Norsk SP2 [+1188,-] Installasjon av operativsystemet [+250,-] - Annen programvare Panda Antivirus Titanium 2007 fullversjon [+131,-] MICROSOFT Office Home and Student 2007 Norsk Standard fullversjon [+1158,-] Du kan også få et valgfritt bilde på topplokket på PC'en(Heter vel ikke topplokk men... ) Ikke noe bilde [-104,-] Eget bilde, altså ikke fra deres alternativer [+500,-] Tenkte på et oppsett so dette: - GeForce 7600 256MB - INTEL CORE 2 DUO T5600 1.83GHZ - 1GB 667MHZ DDR2 minne - 120GB SATA 5400RPM 2.5" Ikkeno bluetooth, operativsystem eller annen programvare. Totalt: 7 817,- I forhold til priser er dette en bra PC? Er dette en bra PC i hele tatt? Og bør jeg velge en bedre CPU eller mer RAM for å ungå noen veldig tydelige flaskehalser i oppsettet? Håper dette hjelper andre også, brukte litt tid på i skrive/Paste det... Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 joda, er en bra pris Skjermkortet som er i min drar WoW med 54 fps med vsync og full oppløysning! No fps lag at all Da har jeg 8400 ett eller annet men det yter omtrent akuratt det samme som det i den maskinen der. Synes laptopen er fantastisk bra! Totalt lydløs omtrent, ytviklar heller ikkje mykje varme og den er rask og fin Kan absolutt anbefale Acer Aspire 5720ZG Lenke til kommentar
StiaNvell Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 jeg ville tatt det samme bare med 2bg minne isteden er ikke så mye dyrere heller ^^ Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 legg til så du har 2gb minne, skal du kjøre vista er dette ett minimum. Vista bruker mye selv, så 1gb blir lite ellers er den hel80 bra Lenke til kommentar
Amento Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Oki, takk for tipsene Var innom en Coop Elektro forhandler i dag og så litt rundt omkring, tenkte at det ikke kunne skade. Synes det blir så innmari teit jeg når de selger bærbare maskiner som scorer 5.9 på RAM og 2.0 på Skjermkort på den Vista score greia. Mulig det er bare meg men synes det er for dårlig at butikkene reklamerer om at de selger bærbare PC'er med hele 2GB RAM og så kan de fankern meg ikke sette i et skjermkort som står til RAM'en, men det er no min mening... Men takker for tipsene, tror jeg har fått nok informasjon i hvert fall, så nå blir utfordringen å velge Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Oki, takk for tipsene Var innom en Coop Elektro forhandler i dag og så litt rundt omkring, tenkte at det ikke kunne skade. Synes det blir så innmari teit jeg når de selger bærbare maskiner som scorer 5.9 på RAM og 2.0 på Skjermkort på den Vista score greia. Mulig det er bare meg men synes det er for dårlig at butikkene reklamerer om at de selger bærbare PC'er med hele 2GB RAM og så kan de fankern meg ikke sette i et skjermkort som står til RAM'en, men det er no min mening... Men takker for tipsene, tror jeg har fått nok informasjon i hvert fall, så nå blir utfordringen å velge 9454208[/snapback] Er ikke bare coop som gjør det,se på elkjøp feks, der er det en stor plakat som forteller hvor stor hd,eller prosessor som er i,men sjelden hvilken prosessor eller resten av hardwaren. Lureri kaller jeg det. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jupp, og så kaller de noen bærbare PCer for Gaming PCer bare fordi de har dedikert skjermkort... Teit Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 husk å velge hvem OS du skal ha med. Du trenger ikke noe mer enn Home Basic. de andre versjonene krever bare mer pga av søppel. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 husk å velge hvem = HVILKET OS du skal ha med. Du trenger ikke noe mer enn Home Basic. de andre versjonene krever bare mer pga av søppel. 9457912[/snapback] Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 husk å velge hvem = HVILKET OS du skal ha med. Du trenger ikke noe mer enn Home Basic. de andre versjonene krever bare mer pga av søppel. 9457912[/snapback] 9459708[/snapback] Ey kjekken, er du mester i rettskrivning? nei tenkte meg det. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Hehe, litt skeptisk til bruken av "hvem" istedet for "hvilket" jeg også, menmen Jupp skal buske på OSen ja. Men går jo for så vidt bra med Premium også, og deretter bare slå av alle spesialeffektene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå