Gå til innhold

På leir med Jesus (NRK2)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da bør dere sjekke ut Louis Therox sin dokumentar om "The Most Hated Family In USA"

Vil si den var mye mye verre å se , en den NRK2 sendte

Stakkars Familiebarn sier jeg bare

9420866[/snapback]

Du tenker på de God Hates America idiotene?

Ja, fy faen... Men dette er "vanlige" folk.

Lenke til kommentar
Da bør dere sjekke ut Louis Therox sin dokumentar om "The Most Hated Family In USA"

9420866[/snapback]

I grunn ikke. De fleste annerkjenner det for å være sykt, de har kun rundt 20 medlemmer hvor de fleste er i familien.

Dette derimot, er godtatt og det er det som gjør det skummelt.

Lenke til kommentar

Ted Haggard er også nylig avslørt som homofil etter at en mannlig prostituert sto frem. Han har innrømmet det han kaller for "seksuell umoral". Snakker om dobbeltmoral. -Åja, så har vi jo en viss senator som ble tatt på fersken ganske nylig.

Det hele er kvalmt på så mange måter at en må spy i omganger.

-Åja, søk på youtube, Haggard stiller opp i intervju med Dawkins uten bukser.

Sicko....

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Er helt sjukt at folk sender barna sine til slike hjernevaskninsleire.

Barna er jo ikke kritiske til noe de hører, de bare godtar det meste som blir sagt uten å stille spørsmålstegn til noe av det.

Lederen sa at de ikke hadde noen slags politsk agenda, men likevel ba de og velsignet en Bush pappfigur, og fortelte dem hva de skulle mene om abort.

Som en annen skrev før i tråden så er nok dette værre enn den "god hates america" familien siden dette er godtatt av mange.

Var det noen som så den propagandavideoen som han ungen så på om evolusjonen og big bang?

Ikke rart de ikke tror på det slik det blir framstilt :thumbdown:

Uff, sjuke foreldre. Men de mener vel at ungene har godt av dette. For tenk om den gode guden dems sender barna til hælvette fordi de har syndet! :ohmy:

Lenke til kommentar
Hallo? Det liksom USA vi snakker om her da.

9420590[/snapback]

javell, så dette er ikke "vanlig" praksis i fri kirker, jehovas vitner, pinsebevegelser etc.?

9420643[/snapback]

De er evangelister -- Konservative amerikanske kristne.

Selv om du finner mye rart i diverse religiøse sekter, er det relativt få kristne som kan sammenliknes med disse. Men interessant nok er dette en retning som vokser ganske mye i USA.

Lenke til kommentar

9420866[/snapback]

I grunn ikke. De fleste annerkjenner det for å være sykt, de har kun rundt 20 medlemmer hvor de fleste er i familien.

Dette derimot, er godtatt og det er det som gjør det skummelt.

9420885[/snapback]

I tillegg er dokumentaren (Jesus Camp) veldig god.

Kan også være interessant å lese noen poster av en bruker på forumet her, Ustedalen, som bodde et år i North Dakota -- staten denne leiren, Jesus Camp, er.

Lenke til kommentar

Bodd i samme by som hovedpersonen i denne filmen, og det er ikke så langt unna Devil's Lake (ironisk?) hvor dette er spilt inn.

For å si det slik, de fleste amerikanere er kristne, men på langt nær ikke så ille. Dette er ekstremt, selv om å gå i kirka 2 ganger i uka er noe jeg vil si er ekstremt i seg selv (noe som da er normalt).

North Dakota er den mest religiøse staten, noe som merkes til tider. Fikk vite at jeg skulle brenne i helvete fordi jeg ikke var kristen. :)

Lenke til kommentar

Det jeg syns er skremmende med dette er at de som ser på seg som evangelister er 25 % av amerikas befolkning, som det ble sagt i denne dokumentaren. Og disse kan avgjøre valg "over there". Tror de ungene som vokser opp som indoktrinerte evangelister bruker stemmeretten sin til forskjell til vanlig ungdum i amerika virker det som. Ingen tvil om at disse vil styre i Amerika hvis de andre ikke våkner å ser at dette er feil.

Jeg synes disse kirkelige milijøene i amerika har sterke likheter med ekstremistiske grupper i midtøsten på grunn av den hjernevaskingen de pådriver. Bare å gi de barna våpen og fortelle de hva de skal gjøre, og si at gud vil at de skal drepe. Hellig krig :nei:

Det jeg også syns er litt rart er hvordan dokumentarskaperne har blitt så godt tatt i mot av de religiøse gruppene. Skulle nesten tro det var undercover operation, men han lederen hendvender seg til oss som ikketroende og sier at vi bør bli troende. De tror vel at dette også er en måte å rektrutere nye medlemmer på.

Som noen andre også påpeker, i det radiointervjuet som ble gjort med hun leirsjefen som sier at de ikke driver med politisk propeganda, og på leiren tilber de Bush. Veldig dobbeltmoralsk oppleg vil jeg mene.

Ble rimelig provosert av hele dokumentaren. Selv fordig jeg ikke er kristen på noen som helst måte, men har fått valgt min egen retning i oppveksten. De barna som dokumentarfilmskaperne følger har ikke noe mulighet for å velge noe annet ettersom foreldrene bestemmer for de. Dette er jo nærmest barnemishandling.

Lenke til kommentar
Det jeg også syns er litt rart er hvordan dokumentarskaperne har blitt så godt tatt i mot av de religiøse gruppene. Skulle nesten tro det var undercover operation, men han lederen hendvender seg til oss som ikketroende og sier at vi bør bli troende. De tror vel at dette også er en måte å rektrutere nye medlemmer på.

9423727[/snapback]

Hvis du ser dokumentaren igjen må du legge merke til at dokumentaren egentlig ikke tar noe standpunkt. Den bare viser hvordan det er, og den eneste som kommenterer litt er denne radioverten.

Derfor er denne dokumentaren også godt mottatt innen det evangelistiske miljøet. Men alle med litt kritisk sans forstår heldigvis hvor galt dette er.

Lenke til kommentar

Minner meg egentlig om en viss type organisasjoner som oppsto for drøyt 80 år siden.

Noen som husker 'Hitler Jugend' og 'Bund Deutcher Mädel' fra historien?

Jesus Camp - Madraser - Hitler Jugend - Bund Deutcher Mädel - Samme type inndoktrinering, ulik ideologi men stor fare for resultat i form av lidelse både for deltagerne og andre.

Lenke til kommentar
...spesielt når hun dama begynte å snakke om at Harry Potter hadde blitt henrettet hvis han var ekte...

9420544[/snapback]

Jeg går uitfra at det er fordi han bruker magi?

Da lurer jeg bare på én ting: Hvorfor skulle Harry potter, som bekjemper det onde med magien sin blitt henrettet, og Jesus som gjør sunt vann om til vin, og kan fly (opp til himmelen, som også er en form for magi), IKKE bli henrettet? :ermm:

Skulle likt å høre en fanat-kristens svar på dette :)

Lenke til kommentar

9423727[/snapback]

Hvis du ser dokumentaren igjen må du legge merke til at dokumentaren egentlig ikke tar noe standpunkt. Den bare viser hvordan det er, og den eneste som kommenterer litt er denne radioverten.

Jeg syns måten den er klippet på og måten de bruker musikk i filmen får den til å oppfattes litt mer negativ. Ikke helt nøytral.

Men jeg lurer på om ikke de samme teknikkene kan bli oppfattet av evangelistene på en positiv måte. De er jo syke i hodet, så kanskje de tolker teknikkene annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...