Heimert-kongen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei! Går det greit å bruke en 20 pin PSU på 24 pin Hovedkort? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 dersom det forøvrig er kraftig nok kan det brukes med et adapter, men 24 pin kom for såpass lenge siden at det er bare relativt high end eldre strømforsyninger som fortsatt kan brukes med adapter Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det kan gå, men det som kan skje er at maskinen blir ustabil ved høye belastninger. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Så det anbefales ikke? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Bruker min pc med 20 pins på 24 pins hovedkort. Stabilt til tusen her. Hatt den i et år nå, funker helt fint, selv med mye spilling. Vil ikke anbefale å prøve å klokke. Da bør du først skaffe en adapter. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Såvidt jeg husker er de ekstra fire for ekstra strøm til grafikkortet. Teknisk sett går det helt greit å koble 20-pins kabel til 24-pins kontakt så lenge du kobler den til riktig, men det kan i enkelte tilfeller bli problemer med stabilitet hvis grafikkortet vil ha mer strøm og ikke har egen kontakt for dette. http://www.hardwareanalysis.com/content/image/11254/ Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Såvidt jeg husker er de ekstra fire for ekstra strøm til grafikkortet. Teknisk sett går det helt greit å koble 20-pins kabel til 24-pins kontakt så lenge du kobler den til riktig, men det kan i enkelte tilfeller bli problemer med stabilitet hvis grafikkortet vil ha mer strøm og ikke har egen kontakt for dette. http://www.hardwareanalysis.com/content/image/11254/ 9420625[/snapback] Prøvde å tune Grafikkortet en gang. Endte opp i bluescreen. Er dette mulig problem? For lite strøm? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ja, det vil jeg si er godt mulig, om ikke høyst sannsynlig. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Da får jeg gå til innkjøp av en adapter før jeg prøver på noe lignende igjen. Skumle greier å komme tilbake til pcen å du møter en blå sjerm. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Man får jo ikke noe mer strøm eller mindre ustabilitet med et adapter. Du bare flytter eventuellt problem fra HK kontakt til adapter kontakt. Har du for lite strøm så må du ha ny PSU. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Kan jeg koble den 4-pins kontakten jeg holder i de 4 siste? Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kan jeg koble den 4-pins kontakten jeg holder i de 4 siste? 9424656[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hvis det blir noe kødd med skjermkortet, er vel det løst om jeg bruker et annet? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvis PC-en går dukken, er det vel løst om du kjøper en ny? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå