Elgvenn2 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg er i ferd med å skifte jobb, og er fryktelig i tvil om hva andre folk med tilsvarende erfaring/utdanning har i lønn. Jeg er dataingeniør(datateknikk) med 5 MS-sertifiseringer(MCSA), AIS på Hp, samt har et par andre sertifiseringer. Har 3 års erfaring i itbransjen med alt fra support til drifting... Bedriften har rundt 60 ansatte med mange servere(kreves i bransjen de driver i). Arbeidssted er Osloområdet. Finnes det noen itansvarlige som kan komme med en pekepinn på hva de tjener her? Ta med arbeidssted, utdanning/sertifiseringer, erfaring og størrelse på bedrift. Lønnen jeg kommer til å begynne på er 380k i året... synspunkter? /greigutt 9420417[/snapback] Helt grei startlønn. Regner med at de starter deg der for å se "hva du duger til". hvis du er god går du nok relativt raskt opp i over 400k kan jeg tenke meg, spessielt hvis de 3 års erfaring er relevant til jobben du nå tar. Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 hmm.. Jeg er It ansvarlig og teknisk tegner i ett firma, jeg er fortsatt i prøvetid frem til mars mnd. Nå har jeg 292 000 i året. hmm. Hvordan er den lønnen? Jeg får nok litt høyere lønn når prøvetiden er over, men det stiger vel ikke helt til topps. Joakim Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Lønn kommer jo an på hvordan økonomien er i det firmaet du jobber i, hvor uunværlig du er og hvor flink ledelsen er til å planlegge langsiktig. Et sted jeg sluttet, gikk han som var igjen opp ca 100K i lønn, fordi han visste at sjefen var VELDIG lite gira på å miste begge sine utviklere på kort tid. Jeg gikk opp ca 70K. 380K er OK lønn, hadde mindre i forrige jobb som IT-konsulent. Har lenger erfaring og omtrent samme utdannelse, men firmaet jeg jobbet i hadde nettopp kommet seg opp av bølgedalen etter magre år for bransjen. Har noe mer der jeg er nå, siden firmaet har bedre økonomi. Discostu: ordet "IT-konsulent" er egentlig ganske intetsigende. Poenger er at du gjerne blir sendt ut i prosjekter (store og små), for å gjøre en jobb for noen andre. "Lokal site" = "hos kunden du er sendt ut til å hjelpe". "Utrullingskonsept" = "det å installere løsningen du har vært med på å lage hos kunden". (Det kan være å installere og konfigurere applikasjoner på klientmaskinene, serverne eller begge.) Det er et eget stammespråk, dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå