avlvl Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er det mulighet til å bli f.eks elektriker eller rørlegger eller noe slikt man vanligvis blir via linjer på videregående skole, etter at man har fullført allmennfag? Har en ufaglært jobb med lønn over 300k, og kan vel ikke regne med noen revolusjon som f.eks elektriker, men kunne tenkt meg noe mer praktisk enn en trøtt kontorjobb der jeg surfer diskusjon.no Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 jada det er mulig, men tror kansje ikke det er så lett å få jobb uten å kjenne noen, du vil da, såvidt jeg har skjønt, få en kompinert skole/læretid på 4 år med skole en dag i uka, tidene er gode nå så sjangsen for å få jobb på den måten tror jeg er bedre nå enn på lenge, så det kan nok være smart å gjøre det nå dersom du tenker å gjøre det Lenke til kommentar
avlvl Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 jada det er mulig, men tror kansje ikke det er så lett å få jobb uten å kjenne noen, du vil da, såvidt jeg har skjønt, få en kompinert skole/læretid på 4 år med skole en dag i uka, tidene er gode nå så sjangsen for å få jobb på den måten tror jeg er bedre nå enn på lenge, så det kan nok være smart å gjøre det nå dersom du tenker å gjøre det 9420454[/snapback] Har du peiling på hvilke plasser man må kontakte for å sette i gang noe slikt? Tar man det med en videregående skole, slik at man må søke og greier? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 med bedriften og/eller opplæringskontoret for det gjeldende faget. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Høyskoler (i motsetning til universiteter) gir ofte yrkestitler og er ofte veldig praktisk rettet. Så det er jo en mulighet om du vil fortsette etter videregående og likevel ha en jobb hvor du ikke sitter på kontor. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er ganske vanskeligt å finne seg en bedrift som gir 4 års opplæring innen ett praktisk fag men det er verdt er forsøk. Sinnsyk mangel på prosjekter for tiden, hvertfall i sør. Regner med det er gjevt mangel over hele landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå