Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

CD-spiller i 98 Corolla

bosannes

Anbefalte innlegg

Min mor kjøpte seg en Toyota Corolla brukt for noen år siden, og fikk da beskjed om at det "ikke gikk ann å ha cd-spiller i den". Dette syntes jeg hørtes noget snodig ut, og mistenker at beskjeden egentlig var at det "ikke gikk ann å spille cd-er i den" (siden den kun har kasettspiller).

Nå har jeg derimot tatt lappen selv, og skulle gjerne brukt cder når jeg disponerer bilen.

Kan endel om generell elektronikk og lyd, men når det kommer til bilstereo er jeg helt fersk. Har dog skjønt det som at Pioneer er til å stole på, og fant bla. DEH-3900MP. Er denne noe å satse på? Sitter orginale crap-høyttalere i bilen, så de vil uansett være svakeste ledd (og nei, gidder ikke oppgradere høyttalerne i en bil som ikke engang er min egen!).

Er det evt andre modeller jeg bør sjekke ut? Støtte for brente plater er et must, samme med RDS-radio. Sist men ikke minst vil jeg gjerne ha mulighet til å spille av original cd-er uten at de blir ripete og jævlige.

Og vil jeg klare å bytte ut spilleren selv? Er vel slik at det er en iso på kontakter og sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Sony på Komplett.no

Fordelen er at den har jackplug på framsiden, så du kan koble den til mp3-spilleren din med en kabel som er hann-plugg i begge ender.

Det finnes også spillere som takler SD-minnekort med mp3-filer på.

Hvis du vil kan du få en gammel spiller av meg. Den takler CD-plater og radio, men ikke lydinngang eller minnekort. Merket er Philips. Jeg tok den ut da jeg kjøpte Sonyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...