Gå til innhold

Flight modus - er det lov?

Wiciwato

Anbefalte innlegg

Grunnen til at man skal skru elektriske apparater av under takeoff og landing er pga at man skal ha oppmerksomheten rettet mot hva som skjer rundt seg i tilfelle noe skal skje. Under takeoff og landing er maskinen mer sårbar enn ellers, ulykkesstatestikken er høyest her.

Ad å ha mobilen på ser jeg ikke som noe case. Jeg skrur den alltid av, men kun fordi jeg får beskjed om det. Jeg har flere ganger glemt å skru den av, og i de tilfellene har jeg blandt annet sittet i cockpit i både passasjerfly og helikopter (nei, jeg er ikke flyvert, heller ikke flyver :-) ) og alt har da gått bra. Hadde mobiltelefoner vært så farlige som man får beskjed om at de er, ville de vært forbudt på fly på samme måte som håndgranater og luftvernraketter. Saken er at man ikke 100% vet OM strålingen påvirker systemene, så better safe than sorry..

9430936[/snapback]

støtter 100% opp om denne posten. har selv også glemt å skru av mobilen flere ganger og lever da fortsatt. føler det med mobil-policyen av flyselskapene delvis er bare humbug...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
støtter 100% opp om denne posten. har selv også glemt å skru av mobilen flere ganger og lever da fortsatt. føler det med mobil-policyen av flyselskapene delvis er bare humbug...

9443523[/snapback]

Det er blit humbug ja, og det har de jo til og med selv sagt. Det har blitt gjort forsøk med mobil på fly, og det er funnet ut at det ikke er problematisk. Boing har til og med lagd repeater utstyr som kan installeres på fly.

Men publikum ønsker ikke å ha mulighet for å bruke mobil på fly (sannsynligvis business folk som digger å ha god unnskyldning for å ikke være tilgjengelig), og derfor har det fortsatt slik som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...