lokeland Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg holder på med å lage en hjemmeside for borettslaget. De bestilte en Windows-server og jeg er bare stødig i PHP. Derfor lurer jeg på hvordan man kan lage dynamisk navigering (som: index.aspx?id=noe) med ASP.NET? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg holder på med å lage en hjemmeside for borettslaget. De bestilte en Windows-server og jeg er bare stødig i PHP.Derfor lurer jeg på hvordan man kan lage dynamisk navigering (som: index.aspx?id=noe) med ASP.NET? 9420273[/snapback] Ta heller en kikk på MasterPages: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/wtxbf3hh.aspx Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det kan du. Kikk innom Respons.X og Request.X (ved å skrive Respons/Request og så . (punktum), så får du opp små menyer med alle mulighetene), så kan du hente ut variabler og navigere osv. Dersom du trenger nærmere hjelp er det bare å spørre! Degeim Lenke til kommentar
pian Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Dynamisk navigering? Ut fra eksempelet ditt: Du kan jo lage sider med en querystring som i php uten problemer, du bruker ?id=enid og henter den ut med Request.Querystring["id"] i codebehind... ellers så har asp.net 2.0 og nyere innebygget både menu- og sitemap-objekt, som du kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå