dugnad Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg trenger å få tak i en kabel med komponent i den ene enden og VGA i den andre. Jeg var i få butikker på lørdag og så, men ingen hadde, så kom jeg til en butikk der fyren bak i kassa sa at jeg måtte ha en komponentkabel med fem i stedet for tre signaler for å bruke det med VGA, to ekstra for sync. Men siden har jeg sjekka det opp, og den analoge (VGA) inngangen på skjermen min tar vanlig 3-kablet komponentsignal, så da er det ikke noe problem. Problemet mitt er heller å oppdrive en kabel som har komponent til VGA. Det ser ikke ut til å være mulig å få kjøpt det i vanlige elektrobutikker, men er det noen plass på nettet som det er mulig å få tak i? Lenke til kommentar
trulsi Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Jeg trenger å få tak i en kabel med komponent i den ene enden og VGA i den andre. Jeg var i få butikker på lørdag og så, men ingen hadde, så kom jeg til en butikk der fyren bak i kassa sa at jeg måtte ha en komponentkabel med fem i stedet for tre signaler for å bruke det med VGA, to ekstra for sync. Men siden har jeg sjekka det opp, og den analoge (VGA) inngangen på skjermen min tar vanlig 3-kablet komponentsignal, så da er det ikke noe problem. Problemet mitt er heller å oppdrive en kabel som har komponent til VGA. Det ser ikke ut til å være mulig å få kjøpt det i vanlige elektrobutikker, men er det noen plass på nettet som det er mulig å få tak i? 9420212[/snapback] Du kan enkelt lage dette selv med en gammel skjermkabel og noen bnc-plugger. Tror elfa er rimelige på sistnevnte. Gjør du det ordentlig får du akkurat det du behøver. Du må være obs på forskjellen mellom det som omtales som komponent og det som omtales som RGB. Det er ikke de samme signalene - tror noen nevnte dette i en annen tråd her. Slik at om du har noe som gir ut komponent i Y-Cr-Cb (for eksempel dvd-spiller og x-box og slikt som gir det ut i 3x rca) så kan du ikke koble dette på RGB inn på en annen enhet. Da må du kovertere vha elektronikk. Det koster 2000 pluss moms for en boks jeg fant til slikt, men det kan godt hende det finnes billigere - evt kan man finne noe gammelt utstyr som gjør det som bonus. Skal du andre veien - fra RGB til komponent, så får du en konverter til 850 ellerno pluss moms. Endret 3. september 2007 av trulsi Lenke til kommentar
dugnad Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Du kan enkelt lage dette selv med en gammel skjermkabel og noen bnc-plugger. Tror elfa er rimelige på sistnevnte. Gjør du det ordentlig får du akkurat det du behøver. Du må være obs på forskjellen mellom det som omtales som komponent og det som omtales som RGB. Det er ikke de samme signalene - tror noen nevnte dette i en annen tråd her. Slik at om du har noe som gir ut komponent i Y-Cr-Cb (for eksempel dvd-spiller og x-box og slikt som gir det ut i 3x rca) så kan du ikke koble dette på RGB inn på en annen enhet. Da må du kovertere vha elektronikk. Det koster 2000 pluss moms for en boks jeg fant til slikt, men det kan godt hende det finnes billigere - evt kan man finne noe gammelt utstyr som gjør det som bonus. Skal du andre veien - fra RGB til komponent, så får du en konverter til 850 ellerno pluss moms. 9420438[/snapback] Det er ikke noe med BNC-plugger på jeg trenger. Jeg skal kjøre komponent (Y'PbPr) på 3 x RCA inn i VGA-porten på skjermen min (ja, jeg er sikker på det vil fungere). Jeg har sett på nettet at det er mulig å få tak i fra utlandet. Men er det mulig å få tak i det her i landet, eller er det mulig å lage en slik kabel selv? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du er ikker på at det vil fungere sier du? Hvilket skjermkort har du som kan gi komponent ut? Lenke til kommentar
dugnad Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Du er ikker på at det vil fungere sier du? Hvilket skjermkort har du som kan gi komponent ut? 9421584[/snapback] Det er nok ikke et skjermkort jeg skal bruke det med. Det er Wii-en min ^^. Jeg har komponentkabel til Wii, men jeg har for tiden ikke TV, eller plass til TV, bare en fin, ny 24-tommers skjerm. Og jeg er 100% sikker på at skjermen støtter komponent på VGA-porten. Lenke til kommentar
dugnad Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg tror kanskje jeg fant hva jeg trenger for å få det til å fungere. Jeg fant en guide for hvordan en lager en VGA/komponentkabel med en vanlig nettverkskabel: http://www.myhometheater.homestead.com/vgacable.html Jeg tror at Clas Ohlson har alle delene jeg trenger for å fikse biffen, så jeg kommer til å ta turen i morra for handle det jeg trenger. Jeg skal poste hva resultatet blir, om jeg får det til eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå