Nessi Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hei er nå totalt lei av datamaskinen min som restarter seg veldig ofte, er samme greia hver dag, restarter seg 3-4-5 ganger før den kan fungere litt lengre, for så kansje å restarte seg ett par gangen noen timer senere. Når den restarter seg er det ofte at den ikke starter opp helt igjenn, altså står bare på windows loadinga og surrer. Må da restarte den og starte på nytt. Hadde overklokka cpu'en min før,men problemet kom ikke etter det, kjører nå default og den klikker som bare det. Har Windows Xp Pro x64. Specs: Intel C2D E6600 Asus P5W DH Deluxe OCZ Value Pro 2Gb pc 5400 ddr2 667mhz evga geforce 8800gtx os'et ligger på en WD200GB har også 2 andre hard-disker (WD320GB og en Maxtor 300GB IDE) Er ganske sikker på at det ikke er varme problemer, pga restarter seg også når den har stått av 1-2 dager og skrur den nettop på, den er kald, men restarter seg uansett. Scanner også nesten daglig med CCleaner,Spybot Search & Destroy & Ad-Aware Pro. Har også scannet med ESET NOD32, og ikke funnet noe. Så tviler på at det er noe virus eller noe annet rart. Har også siste BIOS versjon. Endret 3. september 2007 av Nessi Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 hmm,det har jeg ikke tenkt på, har en forholdsvis ny Hiper 580w Modular,kjøpte den brukt, noen annen måte å finne ut? har ingen annen psu her! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Skulle være solid det. Du kan jo sjekke spenningene, bare for sikkerhets skyld. Endret 3. september 2007 av TrondH86 Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 må vel skaffe meg en spenningsføler da? eller? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Neida, det finnes programvare for dette. Godt mulig du har noe liggende på en CD som kom med hovedkortet eller noe som inkluderer spenningsoversikt. Ellers regner jeg med SiSoft Sandra, Everest o.l. har dette. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 ok sjekka litt med everest, på sensor står dette: CPU Kjerne: 1.32v +3,3 V: 3.38v +5 V: 5.22v +12 V: 12.41v +5 Hvilemodus 5.02v Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Høye spenninger, men så lenge de er stabile så er det vel greit. Du kan jo også kjøre en minnesjekk med Memtest86+. Sørg også for at alle drivere er for 64-bit. Får du noen informative feilmeldinger, eller restarter PC-en bare tilsynelatende helt uten videre? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 får ingen som helst feilmeldinger, synes det er rart, restarter seg helt uten videre randomly,er forskjellig hele tiden, men virker som det blir stødigere desto lengre den står på :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå