Gå til innhold

Bytte ut enkel brannmur mot sikkerhetspakke

Anbefalte innlegg

Hvordan står dagens komplette sikkerhetspakker mot frittstående sikkerhetsprodukter(antivirus, brannmur og antispyware)?

Jeg har brukt enkeltkomponenter av sikkerhetsprogramvare sålenge jeg kan huske. Zonealarm har vært min foretrukne brannmur i over 5 år med Norman som antivirus. Jeg holder nå på å vurdere hvilken antivirusløsning jeg skal kjøpe(tenker å kjøpe Norman). De komplette sikkerhetspakkene begynner å få mye oppmerksomhet med mye funksjonalitet og beskyttelseskomponenter, men jeg har ikke brukt mye av slike helhetspakker.

Jeg har prøvd ut Norton Internet Security for noen år siden(2005 versjonen) og den erfaringen var ikke god(erfarte at den var treg og maskinen gikk tregere).

Jeg kan godt lese tester til jeg blir grønn i trynet, men det gir meg ikke mye. Det jeg er ute etter er hvordan disse komplette sikkerhetspakkene fungerer under lengre bruk mot forskjellige trusler.

Hvis man ser på denne testen så spriker det veldig mellom sikkerhetspakkene i de forskjellige testene. Det ser ut som F-Secure gjør det godt i de testene gjennomsnittlig.

Har ikke veldig lyst å kjøpe en pakke og ettervært finne ut at det var et dårlig kjøp. Går jo ann å prøve dem alle, men det er veldig mange å gå gjennom.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Fordelen med en komplett pakke er at man får ett felles program å stille inn og oppdatere, fremfor flere program med ulike gui og oppdateringer.

Prisen på en pakke er også lavere enn å kjøpe mange enkeltprodukter.

Beskyttelsesgraden for en pakke er lik som å kjøpe de enkelte produktene fra samme leverandør.

Ulempen er at det sikket finnes enkelt løsnininger som har fordeler som pakkeløsningen ikke har.

Nod32 og bitdefender er de pakkene som går igjen som de beste, synes jeg.

Har forøvrig selv brukt nis de siste årene og ikke opplevd noe spesielt problematisk.

Jeg antar at noe av problemet som folk får er at nis som default er satt til å skanne ved hver oppstart, ved hver oppdatering osv men dette kan stilles inn.

Setter man det skikkelig opp så skal det ikke merkes så mye til ytelsesreduksjon.

en annen sak er at det også har en innebygd beskyttelse av seg selv.

Tanken er at virus ikke så lett skal kunne slå av beskyttelsen, men det kan oppfatte f.eks avinnstallering som et angrep på seg selv.

Har selv alltid brukt legg til/fjern i windows og kjørt removal tool etterpå og aldri hatt noen problemer med hverken innstallering eller avinnstallering men ser jo at mange slite mye med det.

Jeg venter også i spenning på at comodo skal lansere antiviruset som er i betafasen nå.

Synes brannmuren fungerer bra, og håper antiviruset fungerer like bra...

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv NIS for noen år siden.

Etter en stund kuttet jeg den helt ut da min stakkars bærbare ble tregere.

Jeg har etter dette satset på frie programmer som funker ypperlig.

I mitt tilfelle går jeg for Avira antivirus , Kerio firewall.

Til antispyware bruker jeg SAS , AVG , Adaware , og Spybot SD .

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...