duRden Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har nanobehandlet frontruta på bilen min med stor suksess. Regnet preller av som vatn på gåsa. Så en annonse på en nettside, der de hadde nanobehandling til topcoat. Lurer på om det er noen som har testet dett, og hvilken effekt det evt. hadde? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det vil nok helt sikkert fungere! Men hvis det er saltvann du vil bli kvitt vil jo fortsatt "salt laget" ligge igjen Lenke til kommentar
duRden Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Det er greit. Men jeg tenker på om båten kanskje blir raskere, blir båter raskere av bli polert? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det hjelper ikke noe og polere den under vannlinjen, men og ha den glatt og slett og ikke ha bunnstoff på hjelper. For og få enda høyere fart kan du faktisk ta et veldig fint pussepapir og slipe litt under vannlinja, da "suger" ikke båten seg så fast til vannet. Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Det Middelet hjelper ikke under båten, såvidt jeg vet er det en slags olje som frastøter seg vann! Og den olja vil lage en viss motstand. Men derimot hjelper det å få bunnen helt jevn, Lakere og polere (vanelig måte som man polerer bil) ! Det Største som er mulig ved polering vil ikke være mere en 1-2knop, min mening. Så hvis bunnen er full av ujevnheter hjelper det og slipe ned, men ikke olje greia Endret 4. september 2007 av Fugitive Lenke til kommentar
duRden Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Det Middelet hjelper ikke under båten, såvidt jeg vet er det en slags olje som frastøter seg vann!Og den olja vil lage en viss motstand. Men derimot hjelper det å få bunnen helt jevn, Lakere og polere (vanelig måte som man polerer bil) ! Det Største som er mulig ved polering vil ikke være mere en 1-2knop, min mening. Så hvis bunnen er full av ujevnheter hjelper det og slipe ned, men ikke olje greia 9425593[/snapback] Det er ikke noen form for olje eller oljebaserte midler som brukes på nanofisering. Vet at på biler så får lakken på en nanobehandlet bil en lignende effekt som ved polering. Vann og smuss preller av lett som bare det, men denne type behandling varer ca 1 år i motsetning til 3 mnd ved vanlig polering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå