Ocyris Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hei.. Har en Aopen cd-rw CRW4048 som har fungert helt frem til i forrige uke, da fungerte ingen ting. Jeg kjører xp og den greier å finne brenneren som vanlig, men uannsett hva jeg måtte putte inn i brenneren (blanke cd-r,cd-rw, cd-rom, audio-cd) så finner den ingen ting. Faktisk når jeg putter inn en cd så klikker brenneren fullstendig, den prøver først å lese cden ,men så starter den bare å blinke for fullt og den stopper ikke før jeg tar ut cden. Jeg har prøvd med firmware oppdatering + at jeg har prøvd den på flere andre pcer uten hell. Er det noen som vet hva som kan være gærent med brenneren? Er det mulig å fikse på ett eller annet så den kan fungere igjen? Takker for alle svar på forhånd.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Mulig du har fått støv på linsa. Prøv først med en rense-cd. Hvis du har tid igjen på garantien så send den avgårde med det samme. Hvis garantien ikke gjelder lenger: skru av lokket på cd-rommen og gjør ren gummiforinga som klemmer fast cd-skiva. Rund metallsak som sitter midt i spilleren. Hvis det er mye støv på denne så "slurer" skiva. Men hold skrujernet langt unna hvis garantien fremdeles gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå