Gå til innhold

Jeg ble dimma! :)

Drunken_Master

Anbefalte innlegg

Enkelt? Hva da?

Tja, ikke kan du bli politi hvis man vil det. Eller ombestemmer seg og vil gjøre ditten eller datten senere i militæret.

Er jo midt oppi rekrutten sjøl, og det er seriøst ikke så jævlig ille som folk skal ha det til.

9426130[/snapback]

Hvis man vil bli politi har man vel en litt annen innstilling til militæret osv?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
En gammel klassekamerat ble med meg opp hit og fikk problemer, taklet ikke å være "innestengt" og sånt. Var ellers i fin form, men ble dimma på det psykiske grunnlaget og mista jobben han var i som lastebilsjåfør når han kom hjem igjen. Ja, pga. de papirene.

9426164[/snapback]

Haha. Tror du virkelig militæret kan sende ut konfidensielle papirer om vedkommendes psykiske helse til gud og hvermann?

Lenke til kommentar
En gammel klassekamerat ble med meg opp hit og fikk problemer, taklet ikke å være "innestengt" og sånt. Var ellers i fin form, men ble dimma på det psykiske grunnlaget og mista jobben han var i som lastebilsjåfør når han kom hjem igjen. Ja, pga. de papirene.

9426164[/snapback]

Haha. Tror du virkelig militæret kan sende ut konfidensielle papirer om vedkommendes psykiske helse til gud og hvermann?

9426218[/snapback]

Det er helt sant!

Lenke til kommentar
EvenruD, sikkert. Var bare et eksempel.

Han klassekameraten min ble sendt hit av arbeidsgiver, sa han til meg hvertfall. For å få mer praksis eller hva det nå var. Kom hjem tidlig, arbeidsgiver lurte på hvorfor, og han sa jo det som det var.

DM, what?

9426252[/snapback]

Det er jo en helt annen sak da.. Hvis arbeisgiver sier at du MÅ i militæret for å få mer praksis eller hva det nå var, og han ikke greier det, for så å få sparken så kan jeg jo på en måte skjønne det..

Men hvis du feks har en fast jobb (hvor arbeidsgiver ikke setter krav til å være i militæret), så har de vel ingen rett til å sparke deg hvis du dimmer før tia er over?

Lenke til kommentar
EvenruD, sikkert. Var bare et eksempel.

Han klassekameraten min ble sendt hit av arbeidsgiver, sa han til meg hvertfall. For å få mer praksis eller hva det nå var. Kom hjem tidlig, arbeidsgiver lurte på hvorfor, og han sa jo det som det var.

DM, what?

9426252[/snapback]

Det er jo en helt annen sak da.. Hvis arbeisgiver sier at du MÅ i militæret for å få mer praksis eller hva det nå var, og han ikke greier det, for så å få sparken så kan jeg jo på en måte skjønne det..

Men hvis du feks har en fast jobb (hvor arbeidsgiver ikke setter krav til å være i militæret), så har de vel ingen rett til å sparke deg hvis du dimmer før tia er over?

9426273[/snapback]

Nei, har nok ikke det.

Lenke til kommentar

Han drev å kjørte tungtransport med farlig materiell, som feks sprengstoff etc. Var noe slikt, har ikke hørt så mye fra han i det siste.

Men det er jo rekrutten som er verst da, etter den er det jo plankekjøring i forhold. Da begynner jo tjenesten og du gjør det du skal resten av året. Man får større frihet, kan ha tv og internett på kaserna etc. Men var noen vakt gubber som fortalte at rusta leir og css var det verste man kunne havne på her oppe ^^ Men jeg vettafaen, syns det går helt ok.

Men tror dette skjærer jævlig ut her. Grats at du fikk komme ut, planer videre?

Lenke til kommentar
Han drev å kjørte tungtransport med farlig materiell, som feks sprengstoff etc. Var noe slikt, har ikke hørt så mye fra han i det siste.

Men det er jo rekrutten som er verst da, etter den er det jo plankekjøring i forhold. Da begynner jo tjenesten og du gjør det du skal resten av året. Man får større frihet, kan ha tv og internett på kaserna etc. Men var noen vakt gubber som fortalte at rusta leir og css var det verste man kunne havne på her oppe ^^ Men jeg vettafaen, syns det går helt ok.

Men tror dette skjærer jævlig ut her. Grats at du fikk komme ut, planer videre?

9426315[/snapback]

Måtte bare svare da:P Jeg skal jobbe så fort som mulig;) Brodern var i CSS han CSS er veldig greit, mye kjøring av scania;)

Lenke til kommentar

Jeg klarte å fullføre de tre første månedene da jeg var i hæren.Men jeg kunne velge om jeg ville bli overflyttet til Bergenhus..Anbefalingen kom fra Presten,Kapteinen og psykologen min..pga at jeg var suicidal...

Jeg fikk til og med lov til å leke med ag3 og med M72..

Jeg har da aldri utsatt andre i troppen for noe som helst..Vel utenom en fyr da,men han fikk som han fortjente..så jeg fikk bruke ag3 som alle andre.

Jeg var også i samme leir som Varg Vikernes var..Ikke at det er noe spesielt da..egentlig

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg dimma også på samme grunnlag som deg (for 12 år siden), jeg var bare heldeppa og orka ingenting, men fikk sympati fra ei sykesøster som snakka med befalene mine så jeg kunne komme til sykestua når jeg ville og overnatte. Fikk ikke sove på kaserna, fremmede folk på rommet osv. Pluss jeg hadde akkurat fått DEN deilige kjæresten så alt var bare dritt. Det var helt ledig på sykestua så jeg var der på et eget rom.

Husker jeg lå på sykestua og hørte befalene som gikk forbi snakke om hvordan det gikk med han derre xxxxxx :)

Jeg ble værende der i nesten en uke etter innrykk, etter noen turer opp og ned fra kaserna, hadde ikke fått uniform som passet engang, og gikk glipp av all grunnleggende våpentrening. Så basesjefen troppa opp på rommet mitt og sa jeg kunne velge mellom å bli sendt hjem eller å tjenestegjøre sammen med bare befaler på en radarstasjon litt unna.

Vi vurderte om jeg kunne bli flyttet til basen i hjembyen min, men det var ikke mulig uten fullført rekruttskole.

Valgte såklart det første, og ble midlertidig dimitert (MUD). Dvs jeg kom til å bli innkalt på nytt 2-3 år senere. Men det fikk jeg omgjort av fastlegen min når neste innkallelse kom, som også hadde vært militærlege

Det har aldri vært i noen "papirer" jeg vet om at jeg dimmet. Jeg har søkt på minst 10-20 jobber (har fastjobb nå) og ALDRI blitt spurt om militæret annet enn om jeg har vært der. Det vil de kun vite så de veit jeg ikke plutselig får innkallelse etter 2 mnd og blir borte fra jobb ett år. De kan ikke sparke deg med militærtjeneste som grunnlag, så da kjøper de katta i sekken så og si. Du svarer selvsagt bare "Jepp", mere trenger ingen vite for du blir jo ikke innkalt flere ganger.

Min nåværende arbeidsgiver brant seg på akkurat det der. Vi brukte 2 mnd på å lære opp en ny kar, som plutselig ble innkalt i forcen og kunne ikke slippe unna.

Det var mao 2 mnd bortkastet opplæring. Han var bare adecco-vikar da, så han fikk ikke fornyet kontrakten sin.

For det andre, hva slags papirer du sender med jobbsøknad bestemmer du jo 100% selv. Jeg har ikke noe papir på at jeg dimmet som ditt og datt før tiden. Det vet bare jeg og psykologen i leiren.

Og det kommer aldri du få noe problemer med heller, tro meg.

Arbeidsgiveren som sparka lastebilsjåføren sendte jo fyren inn for å lære mere om yrket (sjåfør i forcen da), og når fyren ikke orka fullføre det engang, ville han vel ikke satse mere på han. Han VAR allerede ansatt, så det er en helt spesiell situasjon.

Det eneste som var kjipt var at jeg ble isolert på sykestua i 3 dager før hjemreise, og fikk ikke lov å snakke med noen i leiren, for de var redd det ville starte en kjedereaksjon der flere ville slutte.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hørtes ut som du hadde det litt værre enn meg. Ikke alle som har så godt av å være i militæret. Bra det ordna seg for deg å:) Jeg er ikke redd for noen "papirer" hvertfall. Jeg er jo ikke så sjuk at det går utover jobb, bare det at jeg ikke taklet å være der i militæret. Ser ikke det som grunn til at jeg ikke skulle få en jobb, selv om fullført førstegangstjeneste hjelper på CV'n.

Lenke til kommentar

Hjelper og hjelper. Du skriver evt bare "Har vært i militæret". Ingen trenger å vite det spøtt mere. Du skal jo ikke tilbake igjen, så det har jo ingenting å si.

Setter du derimot et år åpent på CV'n, begynner de å lure hva som skjedde det året, hvorfor du ikke søkte på jobber osv.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Om du skriver på cv'en at du har vært i militæret i 2007-2008, men bare var inne 3 uker, lyver du jo.

Og ikke glem at enkelte gjerne vil se sluttrapporten du får når du dimmer fra militæret, står gjerne endel om innsats, disiplin osv. Og om du nekter å vise noe sånt, kan de begynne å lure.

Edit:

Og siden du dimmet nå, er det jo bare for deg å komme igang med noe, så får du ikke noe tomrom på cv'en.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...