Gå til innhold

Vil dra på skitur!

bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 14 år gammel gutt som har noen foreldre som er litt ... gamle. For et år siden var hele klassen på skitur og jeg trodde det skulle bli kjedelig men når jeg lærte meg det var det noe av det gøyeste jeg hadde prøvd men siden de er litt ... gamle så tar ikk de meg dit

Jeg bor i bergen, men lurer på om det er noe tilbud for ungdom på f.eks voss eller noe annet sted i nærheten??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Colorado går aldri galt. Jeg liker spesielt godt Steamboat, men dette er jo relativt dyrt. Jeg ville byttet alle skiferier mot Steamboat, synes dette er bedre enn Sveitsiske og Østeriske alper. Colorado for alle pengene med andre ord.

Du flyr greit fra Bergen til en av SKs hubs. UA har jo hub i Denver, og flyr dessuten opp til de fleste skistedene i Colorado om vinteren.

God skitur!

Lenke til kommentar
Colorado går aldri galt. Jeg liker spesielt godt Steamboat, men dette er jo relativt dyrt. Jeg ville byttet alle skiferier mot Steamboat, synes dette er bedre enn Sveitsiske og Østeriske alper. Colorado for alle pengene med andre ord.

Du flyr greit fra Bergen til en av SKs hubs. UA har jo hub i Denver, og flyr dessuten opp til de fleste skistedene i Colorado om vinteren.

God skitur!

9422183[/snapback]

Dette er vel alpint, eller?

Og skal en 14-åring reise aleine til USA og stå på ski på et helt ukjent sted?

Trådstarter trenger bare noen å reise på tur med, og noen fine turområder på vestlandet.

Siden trådstarter nevner Voss, så kan kanskje Voss Utferdslag være verdt å kikke på. Men det er ikke et ungdomslag på samme måte som Bergen Turlags Ungdomsgruppe.

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal stå på alpint, så er det ikke verre enn at du setter deg på toget til Voss (70 kr) sammen med noen venner.

Det går tog 08:40 fra Bergen hver dag hele uken. Fra togstasjonen på Voss kan du gå opp til gondolen, eller ta buss (20 kr) til Bavallen. Begge plassene fører til de samme trekkene.

Lenke til kommentar

takk:D

Har vært i voss et par ganger før kan mesteparten av byen men jeg tipper at jeg ikke får lov til å dra ....... er bare 14 år :(

men jeg skal definetivt ha det i tankene:D

Edit: vennene mine liker ikke ski noe særlig!

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar

Isåfall tror jeg at det går skibusser til og fra Eikedalen i sesongen. Da er det umulig å gå seg vill eller gjøre noe annet galt.

På Voss er det heller ikke vanskelig å finne frem. Som oftest er det bare å følge strømmen eller spørre de hyggelige Vossingene.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...