PTRN Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Nå har jeg bestillt en ny PC. Er fornøyd selv, men er det egentlig brastabilt? Mitt Oppsett: -Soyo SY-K7V Dragon+ Socket A RAID 1799,- -AMD Athlon XP 1600+ 1,4GHz socket-A 1410,- -Kingston 256MB DDR-minne CL2,5 899,- -Zalman CNPS 6000 CU/AL silent 349,- -Artic Silver termisk kjølepasta 139,- Alt blir kjøpt på http://www.multicom.no (uansett), men bør noe her forandres (DET BLIR AMD.....SÅ BACK OF INTEL DUDS)......... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Oppsettet ser da forsåvidt bra ut det! Men er du sikker på at du har stort nok powersupply? Man BØR ha minst 300W på en slik maskin.. det gamle kabinettet ditt har vel kanskje ikke så stort powersupply? :sad: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Ooopps.. så litt nærmere på specs'a dine.. du har jo tydeligvis et flott Chieftec kabinett duu! Da blir det ikke noe problem med powersupplyet... det kabinettet er jo ganske så nytt.. så powersupply'et er nok stort nok :smile: Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 stemmer det ja, funker som bare det, den kommer til å holde en stund Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Satt å regna litt på opsettet ditt, og kom fram til følgende; Ditt oppsett på multicom.no: 4600,- Men så sjekka jeg på datorbutiken: [*]Soyo SY-K7V DRAGON+ 3DDR-DIMM, RAID, LAN, Audio - 1798,- [*]AMD Athlon XP 1600+ 1.4GHz 266MHz 0.18 bulk SocketA - 1347,- [*]Original 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5 (AMD OK) (DB fører NANJA ram) - 643,- [*]Arctic Silver II Premium Thermal Compound 3g - 80,- [*]Thermaltake Volcano 7 Variable speed (27/39 db) Socket A - 248,- [*]Sum = 4100,- Besparelse på 500,- :razz: Det som er byttet ut er en ny kjøler (en som er bedre!, men kankje ikke så stille som zalman :sad: ), og rammen, som btw er like god som kingston. (Kjører min på 2-2-2, 4 bank, interleave eller.no, knal bra ram!) Sjekk litt rundt når du skal gjøre stor innkjøp! Ikke hør på de som sier at DB er dårlig. De har ikke peiling. Bare fordi de har fått èn defekt vare (noe som du sikkert ikke får), så må de klage DB opp i skyene :sad: DB er faktisk en veldig bra Webshopper. Har aldri (les:ALDRI) hatt truble med DB! Bare fryd og gammen :smile: Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 men det ville blitt kjipt hvis noe skjedde med det (LAAAANG leverings tid vettu..... det venter IKKE jeg på!!!!). Det går 30x raskere( i allefall LITT raskere) på multicom.... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Og det er ikke værd å spare 500 spenn på? Invistere i en raskere prosessor? mer minne kankje? Nei vel. If you insist, i won't bug you more Ville bare hjelpe. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 sorry, skulle gjerne bytta til DB, men jeg har ikke mer tid enn.... liten tid tenker jeg....... Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 http://www.komplett.no er bra og billig Lenke til kommentar
larstore Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Ville bare si at jeg bestilte: Soyo dragon+ AMD 1600+ 256 original ram Taisol 760 Artic silver powersupply fra Datorbutiken.com... en torsdag før jul... varene var her tirsdagen etter helga.. Dette var i en periode der multicom skreiv: "vi kan nå lenger ikke garantere at varene kommer fram før jul" på websidene sine.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå