Gundersen Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei, må beklage om dette har vært oppe før. Så til problemet: Jeg får ikke frem noe bilde når jeg kobler min Medion PC (Coop tilbud 5k) opp til en samsung 40 tommer Full HD skjerm. Det popper opp et informasjons vindu på samsung skjermen som sier at signalet ikke er i et støttet format. Har prøvd å bytte skjerminstillinger på PC'en, men til ingen forandring. Er skjermkortet på Medionen for dårlig, eller er det en måte å få til dette på? Hjelp eller tips mottas med stor takk Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei, må beklage om dette har vært oppe før. Så til problemet: Jeg får ikke frem noe bilde når jeg kobler min Medion PC (Coop tilbud 5k) opp til en samsung 40 tommer Full HD skjerm. Det popper opp et informasjons vindu på samsung skjermen som sier at signalet ikke er i et støttet format. Har prøvd å bytte skjerminstillinger på PC'en, men til ingen forandring. Er skjermkortet på Medionen for dårlig, eller er det en måte å få til dette på? Hjelp eller tips mottas med stor takk 9419482[/snapback] Hei ! Jeg vet ikke om du har tilgang til en vanlig pc-skjerm. Still i så fall inn f.eks. oppløsning 800 * 600 eller en annen lav oppløsning og pass på at oppdateringsfrekvensen er lavest mulig. Virker dette skal et hvert tv klare dette signalet også. Forsøk deretter med høyere oppløsninger hvis tv'et klarte denne innstillingen. Men gjør deg evt. sikker på at utsignalet ikke kan velges blant ulike formater på den bærbare pc'en. Dette finner du oftest på innstillinger og avansert under skjerminnstillinger i kontrollpanelet. Teoretisk sett kan det være flere valg på innsignal på tv'et også ... M.v.h. Jan M. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 TVer kan være litt kresne på hvilke signaler de godtar så jeg tror problemet kan ligge på den siden. Om det er problemet så må det løses på PCen ved å bruke riktig oppløsning og oppfriskingshastighet. F.eks ved hjelp av RivaTuner. Hvilket skjermkort er det i den bærbare og hvilken type utgang bruker du? (S-video, VGA, DVI etc) Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Hei, takk for svar, har helt glemt av denne tråden, skal prøve å følge "guiden" i 2. post på tråden og komme tilbake til dere. Veldig usikker på hvilket skjermkort som sitter her, men det er innebygget. Muligvis et Via, Chrome et eller annet Lenke til kommentar
simson Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Hei, takk for svar, har helt glemt av denne tråden, skal prøve å følge "guiden" i 2. post på tråden og komme tilbake til dere. Veldig usikker på hvilket skjermkort som sitter her, men det er innebygget. Muligvis et Via, Chrome et eller annet 9506512[/snapback] Via Chrome9 HC, kanskje? Den er i hvert fall på en av Coops Medion-bærbare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå