staagri Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei, Har en HP Pavilion dv9500 som kom med vista, tenkte instalere xp på den men da finner den ikke harddisk?? Når jeg kommer til trykk enter for å instalere xp, får jeg bare opp melding om at den ikke finner harddisk stasjon på maskinen?? Det er 2stk hdd i maskinen... Noen som har ide om hva jeg kan gjøre? Må da vel være mulig å instalere xp der! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 XP har ikke støtte for SATA-disker. Disse må du enten legge inn via diskett/minnepinne før du begynner å installere XP, eller du må gå inn i BIOS og deaktivere ACHI (vet ikke hva det er eller om det går an på alle maskiner, men det skal løse problemet). Lenke til kommentar
staagri Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 XP har ikke støtte for SATA-disker. Disse må du enten legge inn via diskett/minnepinne før du begynner å installere XP, eller du må gå inn i BIOS og deaktivere ACHI (vet ikke hva det er eller om det går an på alle maskiner, men det skal løse problemet). 9420357[/snapback] Takk for svar:) Men hvor finner jeg de driverne, er det generelle drivere, eller spes for disk merket?? Skal jeg trykke f2 eller hva det er når jeg får spm om å inst raid drivere? På forhånd takk:) Lenke til kommentar
staagri Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Forslag noen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå