MC2 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Beklager en dårlig tittel, men er det noen som vet noe om angrerettsloven gjelder selv om man har startet laptopen og godtatt Windows Vista sin lisens? Det eneste som stod i forskrift om angreskjema som jeg fikk med var Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter bl.a. kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler eller forsinkelser. Dersom du beholder varen, kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), erstatning eller heve kjøpet (få pengene tilbake). Du må da reklamere innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen/mangelen. Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. Internettadresse: http://www.forbrukerradet.no En splitter ny laptop med Vista lisensen godtatt må gå under "vestentlig samme stand". Gjør den ikke? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 du har 30 dagers retur rett på online kjøp, uansett. Men de fleste selskaper krever en forbaska god grunn... Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Så, jeg trenger vel egentlig ikke å oppgi noen grunn i det hele tatt? Føles liksom at det er litt rart å si at jeg gjorde det i halvsøvne... Okay, det vil fungere selvom jeg har fyrt den opp osv? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 du har 30 dagers retur rett på online kjøp, uansett. Men de fleste selskaper krever en forbaska god grunn... 9419248[/snapback] Kan du vær så snill å lese loven før du skriver dette? Forbruker kan i utgangspunktet i en angrettssak gå fra avtalen uten å måtte gi grunn til selskapet. Når det gjelder det faktum at lisens er godtatt, så ser ikke jeg det som et problem, men jeg er nokså sliten nå, så skal ikke uttale meg for sikkert. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 At du har godtatt en OEM-lisens som var pre-installert har ingenting å si, siden lisensen følger maskinen og ikke deg personlig. @Fritz0r: Angreretten gjelder i 14 dager fra man mottok varen, og det stilles krav til at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. 30-dagers regelen Elkjøp og enkelte andre har kalles åpent kjøp og er en frivillig ordning fra butikken sin side. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Okay, har endelig fått svar. Men nå påstår dem at angreretten blir brutt om man har tatt i bruk varen. Stemmer dette? Hei Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Hvis varen er innen for disse kravene, send varen som anvist under: Vennligst send varen inn til: Amentio AS Postboks 1489 Leangen 7444 Trondheim Merk forsendelsen tydelig med RMA nummer:RMA 2232 Helst og med "Amentio - Ordre "#70588 Betingelser: - Husk å legg ved korrekt utfylt angrerettskjema ved forsendelsen. Varer uten medfølgende angrerettskjema vil bli sendt i retur. - Returvarer må sendes komplett i orginal embalasje med alt av opprinnelig medfølgende tilbehør. - Ikke riv, eller skriv direkte på original emballasje. RMA nummeret er gyldig i 10 dager. Beløpet for varen blir overført til din konto så snart varen er mottatt og behandlet. Er beløpet innbetalt via forskuddsbetaling vennligst legg ved kontonummer for refundering. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Dette har vært oppe tidligere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...tatt+++i+++bruk Så langt jeg kan se er ikke det at den er tatt i bruk til hinder for angreretten. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Okay, har endelig fått svar. Men nå påstår dem at angreretten blir brutt om man har tatt i bruk varen. Stemmer dette? 9423046[/snapback] "Tatt i bruk som din egen" og "Tatt i bruk" er to forskjellige ting Å prøve maskinen kan ingen nekte deg. Dersom du har repartisjonert harddisken, byttet ut en RAM-brikke og satt på klistremerker med navnet ditt, så får du ikke angret Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Du kan levere den tilbake hvis du ikke er fornøyd, grunnen du skal oppgi er simpelthen at maskinen ikke oppfyller dine krav. Det har null betydning at du har godtatt lisensavtalen. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Takk for alt svar. Kan oppdatere folk med at det ordnet seg og jeg får hele summen tilbake. Kan forøvrigt også nevne at det var amentio som var nettbutikken, og må si at denne hendelsen er et pluss poeng. Dem laget ikke noe bråk eller noe, så Amentio anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå