Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vedvarende problemer i oppheng, stor slitasje


kallis

Anbefalte innlegg

hei.

 

har en 91 audi100 2.8 quattro som jeg har sliti rimelig mye med det siste halvåret.

for det første får jeg klirring, SLAG og blafrelyder på humper. 4 verkstedsbesøk, 2 ulike steder har gitt lite resultat. hevder bare at der er ingen feil..etter mye mas byttet de til slutt nedre bærearm og svingfjørlager.

dette kostet meg 6000kr og hjalp, særlig svingfjørlageret..men nå etter 2mnd med de delene er svingfjøren nedslitt igjen! pga en eller anna grov feil i opphenget som ingen finner. ikke engang NAF nevnte det på drivstest!

 

no etter flere mnd går det også utover akslingen! det har begynt å vibrere!

festlig nok..-etter jeg omtrent gav opp dette problemet sendte jeg bilen inn for å finne ut av vibrasjonen som kom. de skrudde da ut drivledd, svingkule(?) og noe til.. når de så skrudde på igjen desse delene ble alt magisk reparert!! for så å returnere etter 2ukers kjøring :no:

 

er det noen her inne som har erfaring med lignende?

vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

men tar ikke sjansen på å få tak i ny aksling å bytte annet før jeg vet nøyaktig hvilken del som gjør at det går så hardt utover bærearm, svingfjør og aksling..

takk!

Endret av kallis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Eneste jeg har vært borti som forårsaket kast i drivaksel var feilproduserte drivknuter, det ble spenn i drivakselen. Den ble altså for lang. Hvert slag i hjulet gikk rett til gearkassen. Om dette hjelper deg er en annen sak..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har hatt samme selv på annen bil, men da var det foringene på stabstaget som var slitt på den ene siden. Byttet støtdempere etc før dette ble oppdaget.

Lenke til kommentar

var innom naf igjen i dag. reklamerte på den såkalt grundige drivstesten deres hvor de ikke klarte å finne en skjev drivvaksling.

oppigjen på bukken etter litt mas. de snurret litt på hjula (med hendene) og påstår at det er stabilt.. (-syt om små bærekuler)

tror fader ikke de skjønner forskjellen på drivvaksling og selve ytterpakningen hmm..

men det var no egentlig et annet problem.. for nå rister det snart så gale at jeg ikke kan kjøre langt lenger.

-det blir skjevere og skjevere pga. feilen beskrevet over i mitt hode iallefall.

god jeg hater mekanikere...

kunne sansynligvis reddet alt for over et halvt år siden om verkstedene faktisk klarte å gjøre jobben sin.

mon tro hva det skulle koste å skifte hele akslingen...og be til gud om den ikke også blir skjev, siden de har store problemer med å finne slag og blafreproblemene mine på venstrehjulet..

er forresten akslingen i min quattro i 4 separate deler? slik at jeg kan bytte bare på en side f.eks. eller går det et stag gjennom hele med et slags kulesystem som gjør den uavhengig på hvert hjul?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...