Muse Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei alle sammen Jeg går i 10. klasse og vi skal nå altså ha en filmprosjekt. Det blir meg og to andre gutter som er en gruppe. Vi har tenkt å lage en skrekk-komedie. Det jeg er ute etter er litt tips. Jeg vil ikke ha sånt ferdig laget produkt. Karakteren skal være fortjent. Det virker kanskje litt desperat-lignende ut å komme her å spørre etter tips til skoleprosjekt, men jeg er ikke så flink med filming og redigering, og så har det seg sånn at jeg er en perfeksjonist (er den beste i klassen\høyest gj.s kar.). Her er punktene: - Musikk og lydeffekter. Det skal være skumle, men ikke dumme, halloween lignende bais musikk. Ikke sånn 80-talls lignende heller. Jeg vil også ha en veldig skvette lyd. Ikke nødvendigvis hyl, men en lyd som får en til å hoppe. - Spesialeffekter. Her er det prat om slowmotion, litt slåssing og blod. - Hvilket program anbefales å bruke? Har Movie Maker. Det må være et lett og brukervennlig program som er gratis. - Ellers litt tips til kameraføring og andre tekniske ting hvis du kommer på noe (eller hvis du gidder ) Takker på forhånd. Setter STOR pris på hjelp! Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 - Hvilket program anbefales å bruke? Har Movie Maker. Det må være et lett og brukervennlig program som er gratis. 9419157[/snapback] Av redigeringsprogram anbefaler jeg enten Adobe Premiere eller Final Cut, avhenger av hva slags maskin du kjører. Bruker selv Adobe Premiere og er meget fornøyd med det. Du kan laste ned en trail versjon av Adobe Premiere som varer i 30 dager. Burde dekke prosjektfristen. Angående redigeringen din. Det finnes ingen fasit for å bli god, det er bare å prøve seg frem. Husker selv at jeg brukte Movie Maker i begynnelsen, etterhvert ble det mer og mer avansert. Er du intressert i å lage film så tror jeg du lærer dette kjapt. Jo mer du lager film og redigerer selv jo mer lærer du. Det finnes også turtorials som du kan se etter, spesielt i Adobe Premiere. Alt jeg kan si er lykke til Lenke til kommentar
Muse Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Tusen hjærtlig for svar! Skal sjekke ut Adobe Premiere (demoen) og prøve meg frem. Håper at den ikke er så altfor komplisert da. Skal prøve meg frem i redigeringen, ja. Jeg er også noenlunde intressert i å lage film, ja. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er ikke så altfor komplisert, bare trykk f5 for capture, og lek rundt med filmsnutter og lyd. =) PS. Jeg vet ikke om du eller BigJack var først med avataren, men når jeg først lesteinlegget trodde jeg det var han Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 - Hvilket program anbefales å bruke? Har Movie Maker. Det må være et lett og brukervennlig program som er gratis. 9419157[/snapback] Av redigeringsprogram anbefaler jeg enten Adobe Premiere eller Final Cut, avhenger av hva slags maskin du kjører. 9423108[/snapback] For ikke å snakke om Sony Vegas, som er en god del enklere å komme i gang med enn Adobe Premiere, og som har minst like mange muligheter, ikke minst når det gjelder lyd. Den har også trial-versjon (ikke "trail") hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Muse Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 tAno16: Er BigJack en på forumet? Og er det positivt at du trodde jeg var han med det første? filthyhabits: Ja Sony Vegas har jeg hørt mye ut. Skal se om jeg kan sjekke det og. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 tAno16: Er BigJack en på forumet? Og er det positivt at du trodde jeg var han med det første? Profilen til BigJackW Positivt, nja. Han har mye gode svar, og er svært aktiv. Har noe ala 3000poster. Lenke til kommentar
Muse Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Haha, jeg er smigret. Lenke til kommentar
Muse Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Unnskyld for dobbelpost, men ingen er vet altså om noe bra skummel og skvette lyd? Lenke til kommentar
filthyhabits Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Unnskyld for dobbelpost, men ingen er vet altså om noe bra skummel og skvette lyd? 9438049[/snapback] Søk på Sound Effects på Google, så finner du nok noe... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Et annet meget bra program du kan prøve ut er Sony Vegas. Det kan lastes ned fra SonyMediaSoftware.com. Kjempebra program til amatør, og semi-proff. Men ikke tolk meg feil. Premiere er et kjempebra program det også, Vegas er bare enklere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå