Gå til innhold

Redigere rawbilder med E-510


Anbefalte innlegg

Leste følgende om Olympus E-510:

 

 

Editing images recorded in RAW data format.

 

The camera performs image processing (such as white balance and sharpness adjustment) on images in the RAW data format, then saves the data to a new file in the JPEG format. While checking recorded images, you can edit them to your liking.

Image processing is performed based on the current camera settings. Change the camera settings to suit your preferences before editing.

---------

 

 

Hvis man ikke skulle ha en pc tilgjengelig, så hørtes dette praktisk ut. Jeg lurer på om denne funksjonen er grei og bruke. Kan man feks se resultatet av justering av hviteballansen i displayet før man lagrer til jpeg tro?

 

Er det noe som har prøvd den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å jobbe med bilder i RAW uten å ha en god skjerm (kalibrert) vil jeg fraråde, men E-510 gir deg muligheten til å lagre samtidig både RAW og JPEG. Olympus sammen med Fujifilm er kanskje de produsentene som gir mest mulig "ferdige" bilder klare for kopi eller utskrift rett fra minnebrikken...

Lenke til kommentar
Å jobbe med bilder i RAW uten å ha en god skjerm (kalibrert) vil jeg fraråde, men E-510 gir deg muligheten til å lagre samtidig både RAW og JPEG. Olympus sammen med Fujifilm er kanskje de produsentene som gir mest mulig "ferdige" bilder klare for kopi eller utskrift rett fra minnebrikken...

9420515[/snapback]

Det er helt riktig. Fuji er jo ekstreme på det området, med sine filmprofiler. Ganske stilig når man er på reise og må spare på plassen.

Siden vi snakker om Olympus her, så må jeg si at jeg er enig med dags i det han skriver her. Etter hva jeg har erfart har Olympus glimrende etterbehandling i kamera, og det er en av grunnene til at jeg anbefaler det merket til alle som ikke har planer om å bli racere i etterbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...