mtic Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kjøpte meg en T650 i dag (betalte ikke selv, så tenkte ikke over abonnement, bundling, låsing osv). Den er i alle fall låst til Telenor. Det gjør at telefonen inkluderer følgende uønskede features fra min side: - Entry-valg på høyre menyknapp. - Internett (knapp 2) i menyen er byttet ut med "Mitt abonnement" - PlayNow (knapp 1) i menyen er byttet ut med noe annet jeg ikke husker. - Hver gang jeg klikker på en link til "flere bilder", "flere temaer" osv. i filbehandlingen, blir jeg sendt til Telenor i stedet for til Sony Ericsson. - Ingen av ikonene i menyen er stiliserte, slik jeg er vant til fra de fleste temaene i min W850 (W850-screenshot på bildet) Noen T650-eiere som kan si noe om hva som er normalt og ikke av dette? Jeg antar mangelen på stiliserte menyer skyldes "Mitt abonnement"-menyvalget. For dette ikonet ser ut som det har lavere oppløsning enn de andre, så da finnes det helt sikkert ikke i stilisert versjon... Og ikke minst: Vet noen hvordan jeg blir kvitt det. Kan det gjøres en softwareoppgardering/opplåsning (jeg kan betale)? Eller må selve telefonen byttes ut? Har sett noen gamle diskusjoner om liknende ting, men de er som sagt litt gamle. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 For å bli kvitt Entry på Sony Ericsson mobiler må du flashe den. Lenke til kommentar
mtic Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 For å bli kvitt Entry på Sony Ericsson mobiler må du flashe den. 9422940[/snapback] ...hvilket betyr? En slags formatering, som de kan gjøre i butikken? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du har kjøpt en branded telefon fra telenor med Entry programvare. Eneste du kan gjøre er og flashe telefonen og legge inn ny software på den. Men da vil jeg tro at du kanskje mister garantien på telefonen din. Hot tips til neste gang: Sjekk hva som er på telefonen før du kjøper den. Så slipper du brandede telefoner. Du kan skjekke flashing av mobiler på www.Unlock.no Håper dette var til hjelp - Raste Lenke til kommentar
mtic Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Du har kjøpt en branded telefon fra telenor med Entry programvare. Eneste du kan gjøre er og flashe telefonen og legge inn ny software på den. Men da vil jeg tro at du kanskje mister garantien på telefonen din.Hot tips til neste gang: Sjekk hva som er på telefonen før du kjøper den. Så slipper du brandede telefoner. Du kan skjekke flashing av mobiler på www.Unlock.no Håper dette var til hjelp - Raste 9423032[/snapback] Joa, jeg var litt sløv da jeg kjøpte, men det var en firmagreie, så jeg tok ikke alt så nøye. Men er det mulig å flashe den lovlig ved å betale butikken for å fikse det? På en måte betale Telenor-sponsinga selv...? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det tror jeg ikke dessverre Lenke til kommentar
mtic Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Ok, takk for hjelp i alle fall. Da får jeg forhøre meg hos både butikken og eventuelt unlock.no. Fint om noen kan svare meg på om alle punktene jeg har listet opp skyldes Telenor og Entry også! Endret 4. september 2007 av mtic Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Ok, takk for hjelp i alle fall. Da får jeg forhøre meg hos både butikken og eventuelt unlock.no. Fint om noen kan svare meg på om alle punktene jeg har listet opp skyldes Telenor og Entry også! 9423153[/snapback] Er liten vits å gå i butikk (da jeg selv jobber i en). Vi har ikke utstyr til dette her. Og jeg har akkurat kjøpt meg T650i selv med Telenor-branding og vil gjerne bli kvitt dette selv Men var fullt klar over dette på forhånd da disse telefonene koster mye mindre inn i innkjøp og får de billigere ut (åpne og ubranda telefoner koster som regel en hel del mer). Og tilbake til problemet. Har vært i kontakt med våres serviceverksted ang. debranding og de kan ikke gjøre noe der. De har ikke utstyret til akkurat denne modellen (enda). Men jeg fant en tråd på unlock.no ang. debranding av en W880i. Jeg tenkte kanskje å prøve meg selv på denne med T650i og se om kanskje programmet har oppsettet til T650i (denne måten koster 1 credit til et program jeg ikke husker i farta (den kosta ca. 7Euro visstnok)). Kan sikkert komme tilbake til dette når jeg har fått testa det ut Endret 9. september 2007 av CaZpeR Lenke til kommentar
Trond B Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Prøv her. Gjorde det med W880 uten problemer. Koster rundt 70 kr. http://www.wotanserver.com/en/supported-ph...650-debranding/ Lenke til kommentar
genser Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Gå til et lokalt verksted og spør om de kan gjøre dette gratis for deg. Om de ikke kan det, ring Telenor og vis til følgende uttallelser: http://www.amobil.no/artikkel/mobil-progra...ashmenyer/28227 Dette er ikke noe du skal trenge å betale for, og du bør også informeres om det i salgsøyeblikk, men det skjer nok veldig sjeldent. Lenke til kommentar
HaraldCL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har selv brukt wotanserver til debranding av en K810, fungerte som bare pokker. Regner med at man ikke mister garantien på grunn av noe slikt heller. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 - Ingen av ikonene i menyen er stiliserte, slik jeg er vant til fra de fleste temaene i min W850 (W850-screenshot på bildet) Noen T650-eiere som kan si noe om hva som er normalt og ikke av dette? 9418904[/snapback] I dette tilfellet skyldes jo det at T650i ikke har flash menyer. Så vidt meg bekjent er det kun Walkman-telefonene som har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå