Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Heftig rigg, hd 2900 xt ++, redusert til brevvekt

Anbefalte innlegg

Heisann, en av mine venner kjøpte seg en rimelig "oppdatert" rigg og blant den var et sapphire hd 2900 xt skjermkort, og dette korte hadde noen sære løsninger på strøm.

2 stk for og være nøyaktig, 1 stk 6pins pci-e kontankt og en slik rar ekstra 8pins sak.

Hovedkortet er av typen Gigabyte ga-ma69g-s3h

psu er en hiper 580watt.

under montering av pc'en ble alt omhyggelig tatt vare på og statisk elektrisitet var hele tiden under oppsyn :)

Maskina ble ferdig montert og alt vel, trodde vi.

vi koblet til den normale 6pins pci-e pluggen til skjermkortet og så til de andre delene(1stk hdd og 1 stk cdrom)

Koblet til vekselspenning og slo på pc'n, skjermkorte suste som det ikke var noe annet å gjøre, vifta bråkte VELDIG, men skjermkortet ble ikke oppdaget av maskinen og skjermen var blank.

etter noe om og men og litt søking på nettet bestemte vi oss før å teste mitt skjermkort på hans pc for å se om det var hovedkorte som ikke virket, mitt er av typen Point of View 7800 GTX, med dette skjermkorte startet pc'en og windows ble intallert, men nå vil ikke pc'n starte i det hele tatt lenger

vi har prøvd å resette bios, og koble fra alt ikke essensielt, tatt bort 3 av 4 rambrikker, men maskinen er fortsatt like inaktiv.

noen anelse om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sluttet den plutselig å virke når du brukte 7800 GTX kortet eller når du byttet tilbake til 2900XT?

9419072[/snapback]

7800gtx kortet står enda i.

Hei har samme kort og du må bruke begge pluggene for og få liv i kortet  :)

9419166[/snapback]

kan vi bruke 2x6pin eller må vi finne en 8pins i tillegg til den vanlige pci-e 6pinnern?

Lenke til kommentar
her går det fint med to ganger 6 pin der hvor det skal være 8 plugger du bare 6 pinnen lengst forover mot bakdelen av kabinettet  :thumbup: tror faktisk bare den går på riktig sted

9419203[/snapback]

Hmm, kan vel alltids prøve i og med at det fungere for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH

Går helt fint med 2x6pin. Viss en husker rett så er det kun behov for 8pin i nr2 viss en skal overklokke.

update: Yepp, det stemte:

First off, at the very least two 6 pin PCI-e connectors are needed to run this card. This would require sticking a 6 pin into the 8 pin. A 6 pin and 8 pin together would be required for CrossFire and ATI Overdrive - ATI's overclocking feature. So with that in mind, the manual recommends a 750W or better PSU for CrossFire and 550W for single card.

Kilde

Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjører også 29000xt med "kun" 2stk 6pins kontakter..

Eneste som jeg finner litt merkelig, er at etter at jeg gikk ifra 8800 til 2900. Så vil ikke dataen fyre opp 3dmark.. Hverken 03, 05 eller 06..

Og jeg har formatert og lagt inn windows på nytt, og innstallert alt på nytt.

Er dette merkelige fenomenet relatert til at 2900 kortet får "begrensa" med strøm..??..

Ideer og forslag tas imot med takk. :)

Mvh

Tom egil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH
Hei, jeg kjører også 29000xt med "kun" 2stk 6pins kontakter..

Eneste som jeg finner litt merkelig, er at etter at jeg gikk ifra 8800 til 2900. Så vil ikke dataen fyre opp 3dmark.. Hverken 03, 05 eller 06..

9425082[/snapback]

For å kjøre 3dmark med 2900 xt kortene må du bruke "nosysteminfo" kommandoen for å få det til å fungere.

Bildeforklaring:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3dmark%20nosysteminfo%20shot.jpg
Endret av Slettet-45jaQkrH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...