ventle Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hvorfor starter du denne tråden hvis du ikke vil ha innspill? Som sagt er dette helt klart en feil fra multicoms side, og multicom har ikke rykte på seg for å være vrange på å rette opp feil (i motsetning til for eksempel nå salige Whitebox). Så det er ikke verre enn å kontakte dem, gjerne på telefon (som vanligvis går litt raskere enn mailutveksling), så er jeg sikker på de vil være behjelpelige. Endret 3. september 2007 av ventle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg vil ikke ha en lang diskusjion, er irritert som f**n. Hvorfor poste her spør du? Vel det var herfra jeg fikk ideen om å kjøpe den fra, og ikke noe vondt ment, men ville bare dele erfarningen min. Si hva du vil, jeg kommer ikke til å lese det uansett. 9420509[/snapback] Med en slik holdning som jeg har uthevet over bør du vente med å poste noen tråder/poster. Hva er hensikten med å dele erfaringer om ingen vil lese de? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 "Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt ellerfra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som en ny vare" med andre ord fikk jeg en ødelagt PC som en annen kunde hadde levert inn Eh... Hvordan tolker du egentlig det MultiCom skriver om demovarer? Få hjelp av mor eller far, er mitt råd til deg... 9420310[/snapback] Hva med at det var riper under skjermen? Hva med ødelagt tastatur? Hva med med en utbrent og gammel wondows vista etikket under PC'en som "skulle" være noen dager gammel? Hva med installert programvare jeg ikke betalte for? Skjønner du nå? Ikke? Kom med noe bedre. Det var Multicom selv som svarte meg i mail at de sender både varer som andre har returnert og brukt. Men fint forsøk 9420382[/snapback] Den "utbrente" Vista etiketten er vel slik de ser ut nå til dags? Mine etiketter ser i allefall ut som de er brent hull i på en måte. Hva ligger du i ødelagt tastatur? Riper under skjermen? Disse tingene er vel bare å sende tilbake? Det du skriver gir ikke mening. Du siterer Multicoms regler for salg av demovarer men sier at du selv har kjøpt ny maskin. Altså skal ikke dette være relevant. Dersom du har laget ett oppsett selv og fått bygget denne skal varene selvsagt være nye. Dersom de ikke er det er det vel bare å levere tilbake? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 @nermzor: Du driver å blander kortstokken litt i meste laget synes jeg. Multicom, som alle andre netshopper selger demonstrasjonsvare, varer som er brukt angrerett på som demovarer eller B-varer. Og da er dette spesifikt angitt at det er demovarer. Og det er det de sier i mailen, ikke at de har sendt deg en demovare. Dersom du har bestilt en ny vare gjennom delvis egenkonfigurasjon da skal alle deler være nye. Dersom det er brukt en et skjermkort som er "demovare" må det spesifikt angis. Ellers så ser faktisk XP/Vista etikettene litt brent ut, pga at de lages slik at de nesten skal være umulig å forfalske. I og med at du sier under PC-en, må det være en bærbar. Men er det riper i chassiet (under skjerm), feil i tastatur, og andre problemer er det uansett snakk om en reklamasjon/garantisak (husk forskjellen, men regner med at det er Garanti på maskina). Og reklamasjon er uavhengig av om det er demo eller ikke. Og slike ting kan skje selv med nye maskiner, pga slurvete håndtering ved bygging/sammensetning. Problemer med spill kan skyldes feil i skjermkort eller HK. Har faktisk opplevd nye maskiner med knust skjerm. Så i stedet for å gnåle om gammel maskin, oppfører deg slik du skal. Uansett ny eller ikke, du har fått noe som er beskadiget - så du reklamerer og forlanger omlevering eller heving av kjøpet. Man skal aldri bruke angrerett ved kjøp der det tydelig er skader når maskinen kommer. Lenke til kommentar
nermzor Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Er svært frustrert, har ikke lyst til å krangle med noen her. Ville bare si hva som skjedde, fordi jeg har fått masse hjelp her på denne siden før og har respekt for dere. Men jeg fikk en gammel maskin som kosta meg mye, og jeg kokte over. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er svært frustrert, har ikke lyst til å krangle med noen her.Ville bare si hva som skjedde, fordi jeg har fått masse hjelp her på denne siden før og har respekt for dere. Men jeg fikk en gammel maskin som kosta meg mye, og jeg kokte over. 9421526[/snapback] Det skjønner jeg godt ikke ta deg nær om noen virker spydig, men det ble litt rotette. det er ikke værre enn og sende den tilbake, noe er feil og din selv komponerte 90+ skal ikke komme slik. er ikke så mye mer vi kan si deg enn bruk rettighetene dine bolson forklarer det fint, Vi prøver nok bare hjelpe deg selv om noen trur de er verdens mestere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er greit nok, og vi forstår jo nå. Men om du hadde skrevet alt mer detaljert i åpningsinnlegget så hadde jo ting vært klarere. Lykke til med Multicom da, får håpe de ordner raskt opp. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Må bare skyte inn at min erfaring med Multicom er meget bra. Jeg har kun positive erfaringer med deres responstid på mail og telefon, og de har håndtert reklamasjoner på en prikkfri måte slik jeg har erfart det. Dette høres for meg ut som en pinlig glipp fra Multicom, og de rydder sikkert opp etter seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå