Gå til innhold

multicom, en siste sak.


nermzor

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg syter så mye, men dette er siste gangen jeg poster her.

 

Som sagt tidligere i en annen thread, hadde jeg mistanke om at PCen jeg fikk var både ødelagt og gammel. Og idag fikk jeg bekreftelse etter jeg kontaket multicom:

 

"Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt eller

fra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som

en ny vare"

 

med andre ord fikk jeg en ødelagt PC som en annen kunde hadde levert inn, allerde nå har windows gjennopprettet seg 6 ganger hittil, skjermen ehar blitt uklar, finger avtrykk leseren er ødelagt, og skjermkortet kan ikke dra 10 år gammle spill, eks far cry kan jeg ikke se vegger eller tak, enorme grafikkfeil på alt jeg testet av både gammelt og nytt.

 

Morsomt det ikke var oppgitt på deres nettsider under bestilling at den skreddersydde PC'en jeg punga ut 13k for var en brukt vare som ikke funker.

 

Ha en fin dag, det har ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beklager at jeg syter så mye, men dette er siste gangen jeg poster her.

 

Som sagt tidligere i en annen thread, hadde jeg mistanke om at PCen jeg fikk var både ødelagt og gammel. Og idag fikk jeg bekreftelse etter jeg kontaket multicom:

 

"Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt eller

fra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som

en ny vare"

 

med andre ord fikk jeg en ødelagt PC som en annen kunde hadde levert inn, allerde nå har windows gjennopprettet seg 6 ganger hittil, skjermen ehar blitt  uklar, finger avtrykk leseren er ødelagt, og skjermkortet kan ikke dra 10 år gammle spill, eks far cry kan jeg ikke se vegger eller tak, enorme grafikkfeil på alt jeg testet av både gammelt og nytt.

 

Morsomt det ikke var oppgitt på deres nettsider under bestilling at den skreddersydde PC'en jeg punga ut 13k for var en brukt vare som ikke funker.

 

Ha en fin dag, det har ikke jeg.

9418736[/snapback]

 

Jeg skjønner at du er irritert. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har sendt hele driten tilbake for lenge siden. Er det under 14 dager siden du fikk den, så har du angrerett. Har du somlet så mye at det har gått over 14 dager, så har du rekalmasjonsrett. Ta kontakt med multicom igjen og gjør krav på bruk av angreretten om mulig, evt reklamasjonsretten. Dette ordner seg :)

 

Olav

Lenke til kommentar
du sier den er ødelagt: på hvilken måte? farcry funker nemlig ikke i vista med mindre man fikser litt på skjermkortdriverne....ellers er alt grått og man ser ikke noe før man er helt inntil det...

9419000[/snapback]

 

har ingen problemer med Farcry i vista. og jeg bruker kunn nyeste nvidia drivere til ett 7900 ultra.

 

Men send hele dritten tilbake og forlang noe som funker. man skal ikke betale for noe som er ødelagt eller blir det etter ett parr uker.

Lenke til kommentar
Selger Multicom bare brukte maskiner? Det grenser jo til skandale.

9419472[/snapback]

 

Nei. De selger brukte maskiner som "demovare på vårt lagersalg". Demovarene er merket som det, og selges ikke som nye. Fair nok det. Selvsagt selger multicom stort sett nye varer.

 

Olav

Endret av olav1974
Lenke til kommentar
"Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt eller

fra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som

en ny vare"

 

Ifølge dette sier da Multicom at de IKKE selger brukte varer med mindre det er snakk om en demovare. Skjønner ikke helt problemstillingen. Har du kjøpt demovare? Høres sånn ut i følge ditt resonnement.

 

Men, uansett, kjipt at slikt skjer. De vil sikkert være behjelpelige ved feilvare.

 

-T

Lenke til kommentar

Det var ikke problemer med bare far cry, alt jeg testet var uspillbart. Jeg hadde sendt dem klagebrev på tordag mens jeg ennå var innen for angrefristen men de svart meg ikke, så jeg sendte ikke varen. Men har nå kontaktet forbrukerrådet og har sendt varen tilbake, vil ikke ha noe med multicom å gjøre igjen og vil ha pengene mine tilbake.

 

Og nei, varen var ny ut ifra det jeg bestlite, jeg "skreddersydde" den selv. Jeg viste egentlig at det var noe galt med en gang jeg fikk vista installert på maskinen og hadde ikke betalt for det.

Endret av nermzor
Lenke til kommentar
"Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt eller

fra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som

en ny vare"

 

med andre ord fikk jeg en ødelagt PC som en annen kunde hadde levert inn

Eh... Hvordan tolker du egentlig det MultiCom skriver om demovarer?

 

Få hjelp av mor eller far, er mitt råd til deg...

Lenke til kommentar
"Multicom selger alltid gjenstander som er testet, brukt, utlånt eller

fra benyttelse av angrerett som demovare på vårt lagersalg, og ALDRI som

en ny vare"

 

med andre ord fikk jeg en ødelagt PC som en annen kunde hadde levert inn

Eh... Hvordan tolker du egentlig det MultiCom skriver om demovarer?

 

Få hjelp av mor eller far, er mitt råd til deg...

9420310[/snapback]

 

Hva med at det var riper under skjermen? Hva med ødelagt tastatur? Hva med med en utbrent og gammel wondows vista etikket under PC'en som "skulle" være noen dager gammel? Hva med installert programvare jeg ikke betalte for? Skjønner du nå? Ikke? Kom med noe bedre. Det var Multicom selv som svarte meg i mail at de sender både varer som andre har returnert og brukt. Men fint forsøk :)

Lenke til kommentar

jeg forstår at du ut fra pc'ens tilstand skjønner at du har fått en brukt maskin, men jeg skjønner heller ikke hvordan du tolker det multicom sier som at de bekrefter at de selger brukte varer som nye... det står jo faktisk det stikk motsatte, nemlig at brukte varer alltid selges som demovarer til redusert pris.

 

Det er med andre ord en feil, og ikke multicoms forretningside at du har fått en brukt pc når du har bestilt en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...