123456789101112 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hei! Skal kjøpe meg bærbar pc, men kan så og si ingen ting om pc'er. Har bare hatt stasjonær tidligere, men ønsker og ha en pc jeg kan ha på rommet, og som også kan kobles til tv. Pris er ganske uviktig siden dette sannsynligvis er den dataen jeg kommer til å ha i 3-4 år fremover. Hovedbruksområdene blir: Internett surfing Se filmer Koble til tv Limewire, azuerus etc.. Lett videoredigering (Pinnacle studio) Spilling (Har xbox 360, så blir mest til togturer og flyturer) Hvor mye trenger jeg og bruke på dataen? Jeg ser for meg at for rundt 10-11 000 vil jeg få en god pc som dekker alle disse punktene med glans, eller? En pc til 7-8000 høres jo heller ikke dumt ut, men er usikker på om det blir mye hakking når jeg kjører mange programmer samtidig og ikke minst når jeg spiller. Hvis jeg skal bruke opp mot 13-14 000 må det være noe helt spesielt som gjør at det lønner seg.. Så hvilke pc'er kan jeg se på? Har en venn som har denne: Packard Bell EasyNote SW86 Den virker egentlig utrolig bra etter det jeg kan se og forstå, skjermen er blant annent helt konge. Men skjønner jo at noe ikke er helt som det skal når det er 1 webshop i norge som har den inne (Siba 9999kr) Og den er også litt billig i forhold til andre pc'er på det nivået.. Har også sett litt på Acer Aspire 5920G. Men sliter litt med og se hva som er verdt 1000 kroner mer på denne enn det PB'en har..Hva er det som gjør denne bedre enn packard bell'en? Alle svar og innspill blir satt pris på..! Endret 3. september 2007 av Sondre05 Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Ingen som har noen tips?? Lenke til kommentar
galmania Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Ingen som har noen tips?? 9421076[/snapback] http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83529 Dette er nok det beste du får for 11000 i dag, den har hdmi utgang for tilkobling til flat-tv, 8600gt skjermkort som takler alle de nye spillene samt alle de nye wifi standardene. Den har fått veldig gode resultater i tester, og er veldig populær og omtalt om dagen. Edit: Det denne har som er bedre enn på pb pcn er: raskere prosessor, MYE bedre skjermkort, nyeste wifi standarden, hdmi for tilkobling av tv, bedre batteritid og mindre vekt. Endret 3. september 2007 av galmania Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 ryktes også om at man kan skifte skjermkort på 5920G, det vil si ikke loddet fast. Noe som gjør at i etter tid kan oppgradere den. stav fester ikke dette men rykte løper rundt. Lenke til kommentar
123456789101112 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Men skjermen er vel en del bedre på packard bell'en? syntes oppløsningen så veldig lav ut på acer'en. Lenke til kommentar
Eved Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Men skjermen er vel en del bedre på packard bell'en? syntes oppløsningen så veldig lav ut på acer'en. 9421810[/snapback] Det er noe man bare må bli vant til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå