Gabriel Shear Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hvem har vel ikke opplevd det å fått egen pc med en fet linje på skolen, men får verken sitte på IRC, bruke p2p program eller spille online. Er admin på et Win2k OS. Hva er det som gjør at en ikke får connecte med disse programmene, og er det muuuulig å fikse det? Kom igjen datagenier.. Det må da finnes en mulighet? Eller? Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 TCP/UDP portene disse programmene bruker er ganske sikkert stengt i router. Ganske vanlig for å forhindre at linja brukes til unyttig søppel Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Vell du kan jo prøve med winmx, fikset det på en VGskole i dag. Bare ikke last ned noe jeg ikke ville lastet ned :wink: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 irc skal gå via firewaller/proxy, ser de på skolen med egne pc'er driver med det, emn hvordan de gjør det aner jeg ikke... Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Cluet er å bruke software som benytter seg av porter som allerede er åpne:80 (http) 25 (SMTP) 53 (DNS) osv. WinMX som tidligere nevnt klarer seg med port 80. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Er overhodet ikke "motstander" av piratkopiering, men synes kanskje man burde respektere slike restriksjoner på skolen... Der jeg går selv hadde "ISPen" fått brev fra USA om at skolen fungerte som en eneste stor server for piratkopier og skolen fikk igjen beskjed om dette og måtte sette inn større tiltak...forståelig spør du meg! Men det sier seg jo selv at det er fristende når skolen har 150mbit linje(!!!). Har opplevd stabile overføringer på ca 3 MB/s og da går det bra unna... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå