spelly Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Programfag ene som jeg egentlig skulle ha var S-matte, fysikk, kjemi +enda ett fag, men desverre så fikk jeg melding om at S matten blir avlyst!1 Siden S matten blir avlyst så ser det ut til at jeg ikke kan studere det videre på uniersitetet for å bli data, elektro eller petroleum ing. så da er spørsmålet mitt hva jeg kan gjøre for og bli ett av de 3 yrkene som er nevnt ovenfor ? alle de fagene trenger jeg jo matte til og studere videre på, eller ? noen som har noen lure tips til hva jeg kan gjøre ? og er det noensom vetom en slik side, der man kan se hvilke fag man trenger for og bli forskjellige ting ? Endret 3. september 2007 av spelly Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Samordna opptak er en ganske grei kilde til sånne ting. Gå inn på søkerhåndboken, søk på de aktuelle fagene, og noter fagkrav. Jeg trodde faktisk at skolene måtte tilby matte som var et opptakskrav til videre studier, men jeg hadde kanskje for mye tiltro til systemet www.samordnaopptak.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Du vil vel strengt tatt ha N-matte når du skal studere videre på realfag, og ikke S-matte som tilsvarer "gamle" MY. Da gjør du det mye vanskeligere for deg selv senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå