smoke Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Har altid lurt på dette. Etter noen ukers bruk virker det altid som at en ny pc begyner og bli sliten og det virker vertfall som den går saktere. Har hatt dette problemet med alle pc'r jeg noen gang har hatt. og ja jeg kjører WindowsXP Noen som vet hvorfor? og hvordan man kan fikse det? Du vil være min evige helt! Endret 3. september 2007 av smoke Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Samles opp en masse dritt når du bruker maskinen, legger inn og fjerner programmer osv. Etter en stund vil det gå litt saktere. En flott verktøy for å fjerne noe av dette er Ccleaner. Harddiskene vil også bli fragmentert. Kan være greit å gjøre defragment en gang i blant. Lenke til kommentar
Dboy Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 La være å legge inn tusenvis av programmer? Defragmenter, la det alltid være god plass igjen på systempartisjonen din Lenke til kommentar
Bjørnar_88 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg mener at den eneste måten å bli kvitt dette problemet på, er å unngå at Windows XP får gjøre som det vil ... Først og fremst bør du ha en egen partisjon til Windows, og ikke bruke denne til noe annet. Deretter bruker du et program som nLite slik at du slipper å installere ting (les søppel ) som følger med Windows, men som du ikke vil ha. Etterpå flyttet jeg "Documents and Settings",, "Programfiler", temp-mapper o.l til en annen partisjon. For å gjøre dette mest mulig effektivt brukte jeg en registry editor (Registry Workshop), søkte etter f.eks. alle "C:\windows\Documents and Settings" og erstattet dem med "F:\Documents and Settings". Deretter flyttet jeg hele mappa dit. NB: det er lett å gjøre ting galt her, du kan ende opp med at ting ikke virker slik de skal. Men hvis du får det til, så får du en Windows-installasjon som holder seg ung og sprek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå