Gå til innhold

Innlevering av xbox- rettigheter?


BT911

Anbefalte innlegg

Skulle levere min 360 Core til reparasjon hos SIBA her om dagen. (Kjøpte den for under ett år siden) Fikk beskjed om at de jeg skulle få ny, da de ikke reparer dem.. Da jeg kom til disken og skulle få meg en ny, fikk jeg den fine beskjeden at de ikke kunne få tak i Core lenger, men at jeg kunne få en Premium, hvis jeg betalte mellomlegget.. Alternativet var pengene tilbake.

 

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har i den situasjonen?

Jeg hadde trodd at det skulle være SIBA sitt problem at de ikke førte Core lenger, og at de derfor ville gi meg tilsvarende produkt. (premium) :hmm:

 

Var uaktuelt å betale mellomlegg da jeg har harddisk, og annet utstyr jeg trenger, så jeg tok pengene. Men jeg må ut med mer penger for en Core nå, enn jeg kjøpte den jeg hadde for.. Kan trygt si jeg ikke var helt happy med den avtalen, og er ikke så stor fan av SIBA en stund fremover. :mad:

Endret av BT911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle levere min 360 Core til reparasjon hos SIBA her om dagen. (Kjøpte den for under ett år siden) Fikk beskjed om at de jeg skulle få ny, da de ikke reparer dem.. Da jeg kom til disken og skulle få meg en ny, fikk jeg den fine beskjeden at de ikke kunne få tak i Core lenger, men at jeg kunne få en Premium, hvis jeg betalte mellomlegget.. Alternativet var pengene tilbake.

 

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har i den situasjonen?

Jeg hadde trodd at det skulle være SIBA sitt problem at de ikke førte Core lenger, og at de derfor ville gi meg tilsvarende produkt. (premium)  :hmm:

 

Var uaktuelt å betale mellomlegg da jeg har harddisk, og annet utstyr jeg trenger, så jeg tok pengene. Men jeg må ut med mer penger for en Core nå, enn jeg kjøpte den jeg hadde for.. Kan trygt si jeg ikke var helt happy med den avtalen, og er ikke så stor fan av SIBA en stund fremover.  :mad:

9418084[/snapback]

 

Her er det problemer ja. Når man kontakter MS så fikser dei opp i å sende ut bytteenhet, men Siba har utbytte på xbox360.

Når da core versjonen ikkje er tilgjengelig så har ikkje Siba mulighet til å omlevere og må dermed gi kunden alternativet om å kjøpe premium eller å heve kjøpet. Dette står det også fint beskrevet om i forbrukerkjøpsloven, når butikker ikkje kan omlevere ein vare.

 

Hovedproblemet med ordningen er at kunden blir missfornøyd uansett! Kunden forventer som regel å få slippe å kontakte MS på egen hånd og forventer at butikken ordner dette. Butikkene som da tar utbytte på varen blir upopulære fordi dei ikkje kan omlevere :no: Kjipt for alle!!

 

Ang rettigheter:

Du har rett til å kunne kjøpe ein annen vare for pengene.

Du har rett til å få heve kjøpet og få heile beløpet refundert.

Du har ikkje rett på å få premium utgaven som omlevering for core (pga kostnadene butikken får på denne ordninga)

Du har ikkje rett til å holde butikken ansvarlig for at butikken ikkje kan omlevere så lenge du får heve kjøpet.

 

Står meir om dette på www.lovdata.no under forbrukerkjøpsloven.

Endret av Stinger169
Lenke til kommentar
Kunden forventer som regel å få slippe å kontakte MS på egen hånd og forventer at butikken ordner dette.

 

Selvfølgelig forventer jeg å slippe dette. Tar jo år og dag før du får boksen tilbake. Fikk ny på elkjøp jeg, så jeg er fornøyd. Satser på at jeg kan gjøre dette i to år til :p (3års garanti på boksen)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Vel.

 

Få tilbake hver eneste krone du ga for boxen, og du er ikke langt fra en bedre utgave uansett...

9431046[/snapback]

 

 

Tok imot pengene og gikk ja. Betalte 1.495,- for Coren for ca. 1. år siden, og jeg får jo ikke tak i ny til den prisen nå.. Blir et tapsprosjekt uansett..

 

Får vurdere Elite, men rekner med jeg kjøper meg en Core, selv om jeg må betale mer for den enn jeg gav sist.

 

Gidder ikke bruke så mye energi på å irritere meg på det.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...