Gå til innhold

Utilgjengelig trådløst nettverk

harrall

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt problemer med det trådløse nettverket i leiligheten. Jeg får trådløst nett fra husvertene, og routeren er en D-Link (husker ikke modellel, poster det senere).

Problemet er som følger; jeg har god signalstyrke og finner det trådløse nettverket. Det er ikke sikret med passord eller MAC-filter så vidt jeg vet. Av og til fungerer bare ikke det trådløse nettet selv om jeg finner det og har god signalstyrke. Det kan virke som om jeg ikke får tildelt IP-adresse. Det ser også ut til å være helt tilfeldig når problemet slår inn. Plutselig får jeg ikke åpnet nettsider, men etter et par minutter fungerer alt fint igjen. Og slik pågår det hele tiden; det er sjelden jeg er tilkoblet mer enn ti minutter i strekk. Det er utrolig frustrerende når man f.eks. skal inn i nettbank o.l.

Jeg har testet begge PCene på andre trådløse nettverk og der fungerer alt knirkefritt. Det er altså kun på dette spesifikke nettverket at problemet inntreffer. Kan det være en eller annen begrensning på ruteren som gir andre forrang? (Begrenset antall IP-adresser som deles ut e.l.) Har ikke grompeiling på dette, men jeg kan konfigurere ruteren og slikt dersom det skulle bli nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...