harrall Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har i lengre tid hatt problemer med det trådløse nettverket i leiligheten. Jeg får trådløst nett fra husvertene, og routeren er en D-Link (husker ikke modellel, poster det senere). Problemet er som følger; jeg har god signalstyrke og finner det trådløse nettverket. Det er ikke sikret med passord eller MAC-filter så vidt jeg vet. Av og til fungerer bare ikke det trådløse nettet selv om jeg finner det og har god signalstyrke. Det kan virke som om jeg ikke får tildelt IP-adresse. Det ser også ut til å være helt tilfeldig når problemet slår inn. Plutselig får jeg ikke åpnet nettsider, men etter et par minutter fungerer alt fint igjen. Og slik pågår det hele tiden; det er sjelden jeg er tilkoblet mer enn ti minutter i strekk. Det er utrolig frustrerende når man f.eks. skal inn i nettbank o.l. Jeg har testet begge PCene på andre trådløse nettverk og der fungerer alt knirkefritt. Det er altså kun på dette spesifikke nettverket at problemet inntreffer. Kan det være en eller annen begrensning på ruteren som gir andre forrang? (Begrenset antall IP-adresser som deles ut e.l.) Har ikke grompeiling på dette, men jeg kan konfigurere ruteren og slikt dersom det skulle bli nødvendig. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Prøv å oppdatere firmwire på den trådløse routeren hvis det er lenge siden det har blitt gjort, har hatt samme problemet, men ble stabilt etter oppdatering av firmwire. Lenke til kommentar
harrall Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Takk for tipset! Skal prøve. Nettet er forresten stabilt for husvertene, men ikke hos meg. Trenger det å ha noe å si? Lenke til kommentar
harrall Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Jeg oppdaterte firmwaren, men det hjalp dessverre ikke... Noen andre forslag? Ruteren er en D-Link DI-524. Lenke til kommentar
harrall Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Bump. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå