tittentei2007 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hei, er i ferd med å oppgradere og trenger noen råd og tips, gjerne fra noen som benytter aktuelle produkter. Jeg har benyttet pda'er/ smartphones i jobb-sammenheng siden 2000, og har hatt en rekke av disse opp igjennom, uten noen gang å føle at jeg har funnet "THE PDA" eller "THE SMARTPHONE". For øyeblikket har jeg en Qtek 9000(hatt den siden den ble lansert) som driver meg til vanvidd, eller dvs det er hovedsaklig Microsoft Mobile OS'et som utgjør den største kilden til frustrasjon. Jeg finner OS'et ustabilt(jeg har ikke innstallert ektra programvare på den bortsett fra Spb Pocket Plus), det bugger i forhold til batterikapasitet(slår av tlf pga tomt batteri med full-ladet batteri etc), osv osv. Ting henger og krasjer. Til info har jeg seff re-installert os'et med siste versjon flere ganger. Tlf funket supert i etpar måneder, derfra og frem til nå har den blitt tregere, bugs osv. Har nå en E65 som supplement/hoved-telefon. Så som et utgangspunkt, er jeg på jakt etter en tlf som ikke benytter Windows Mobile. Viktigste egenskaper for meg er : - trenger en solid epost-løsning, MÅ ha IMAP-støtte. - trenger en god nettleser som ikke bugger ved pålogging til online crm-tjenester etc(opplever konstant at nettleseren i Qtek 9000 bugger ved pålogging til nettsteder/tjenester.) - et minimum av "Office-tjenester", som Word og en pdf-leser. Trenger ikke å kunne redigere pdf-dokumenter - trådløst nettverkskort - skal være stabil og pålitelig, og iallefall ha ok batterikapasitet. - Støtte for flere nettverk, da den også skal brukes i utlandet. - Tlf'en må gjerne QWERTY-tastatur, dersom det er et godt tastatur. - så kommer det vanskligste : min gamle Nokia Communicator hadde en faks-funksjon som gjorde at jeg mottok faksen slik den var scannet og jeg kunne overføre faksen eller videresende faksen dit jeg ville. Jeg fikk tilogmed ordnet slik at jeg kunne signere en faks og returnere den med min signatur som .gif. Det siste punktet er ikke et MUST, men en faks-støtte er en utrolig kjekk mulighet som jeg har savnet. Krever dog en bred og god skjerm. Ting som : - mp3-spiller/radio etc - kamera - spill er HELT uvesentlig for meg. Noen der ute som har råd eller tips? Har seriøst vurdert en E90, noen brukere av den telefonen som kan dele litt "hands-on"-erfaringer med meg? Alle forslag/råd/tips mottas med takk Espen Endret 3. september 2007 av tittentei2007 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Den kommende SE960i skal vel ha det meste av det du ønsker... Lenke til kommentar
tittentei2007 Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takker for det, skal ta en titt på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå