Moskus Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg har fått mye god hjelp fra Manfred, men får det fremdeles ikke til... Scenario: Jeg har en nettside i asp.net. På denne siden har jeg en knapp. Når jeg trykker på denne knappen skal jeg starte f.eks. "notepad.exe" slik at vinduet viser og kjører som om jeg skulle startet det selv. Dette har jeg prøvd: 1) Prøvd å kjøre koden på nettsiden. Dim proc As New System.Diagnostics.Process Dim strt As New System.Diagnostics.ProcessStartInfo strt.CreateNoWindow = False strt.UserName = My.User.Name strt.FileName = "c:\windows\notepad.exe" proc.StartInfo = strt proc.Start() Det starter en prosess som heter NOTEPAD.EXE (antar at programmet kjører), men den er "User Name" er tydeligvis SYSTEM og ikke noe vindu viser. 2) Jeg lar nettsiden skrive til en fil (c:\startthis.txt), og har laget en Service som kjører i bakgrunnen. Dette fungerer helt perfekt. Utenom at det resulterer også i en prosess som heter NOTEPAD.EXE, men "eieren" er SYSTEM og jeg ser ikke noe vindu... Finnes det en måte å få dette til på? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sett servicen til å kjøres av en annen bruker. Enten gjør du dette før kompilering. Her kan du sette bare "Local system", "Network service" eller slikt ut ifra en Enum (om jeg ikke husker feil). Det andre alternativet er å høyreklikke på servicen etter at den er installert, velge properties og velge der hvilken bruker den skal kjøre som. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Godt forsøk, men selv om den kjører som "Moskus" så hjelper det ikke. Programmet som min service skal starte er like lite synlig... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mekke et program som gjør det samme som koden i servicen som kjøres ved hvert tick, og legge inn dette programmet som "planlagte oppgaver" i windows. Da kan du vel la den gå i alle intervaller ned til hvert minutt. Og da VET jeg at det blir synlig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Nok et godt forslag, men hvert minutt blir nok litt for sjeldent... (Så forbanna vanskelig dette skulle være da...) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg er full av gode forslag Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Det løste seg! Jeg kjører ASP.net sider på HTTP-serveren min (som ikke er IIS, lang historie). Det som måtte til var å huke av "Allow Service to Interact with Desktop" og restarte servicen. Så vet dere det. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Yey! Så da kjørte du den som din bruker, og bare lot den "interact with desktop"? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Nei, nå kjører den som "System" (m.a.o satt til "LocalService" eller noe tilsvarende). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå