Gå til innhold

Går det ann fjerne nView/TwinView HELT?

andjoha

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter TVTool får jeg opp meldingen:

---

TVTool has detected that TwinView is enabled. It is strongly recommended to disable nView before using TVTool!

Please set TwinView to standar mode in the display properties!

---

Greit nok så langt, TVTool starter.

Men når jeg nå skal slå på tv-funksjonen, slik at bildet skal vises på tv'en, blir bare tv-skjermen helt svart, og istedet for at pc' skjermen skal slå seg av, starter bildet og "rulle" oppover, med den samme mld'en som over.. Jeg er derfor helt overbevist at problemet har med nView å gjøre..

Jeg har prøvd sette TwinView til standar.. og det hjalp jo ingenting.

Så tilbake til spørsmålet mitt.. går det ann å fjerne / disable nView helt? bruker det aldri likevel..

-Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme problem selv, men istedenfor å rulle så viser skjermen min det som skulle i teorien komme på tv'en. Så jeg håper at det finnes noen der ute med en løsning?

Hvilket skjermkort har du? Bruker du TvTool 6(.8.4)?

MSI GF4 Ti 4200 her.. Og nyeste TvTool

mvh

Dannan

Lenke til kommentar

var vist ikke nView som var problemet likevel..

installerte xp på nytt og testa tvtool igjen uten å ha installert noen drivere, men likevel fikk jeg samme mld'en..

når jeg bytta kabel til skjermen fra dvi til vga derimot så funka det...

Lenke til kommentar

Uff, er det virkelig eneste løsning? Vil helst ikke gå tilbake til analog, tenkte det vart litt mystisk at TvTool sluttet å fungere når jeg fikk LCD

skjerm, men skifta skjermkort og, så jeg trodde det var drivere/skjerkort som gjore det.

Noen som har en løsning på dette, uten å gå tilbake til analog?

mvh

Dannan

Noen som vet om jeg kan bruke både analog og dvi og skifte til analog før jeg trykker på TV Mode (i TvTool), og bruker DVI ellers (har jo 2 innganger på LCD skjermen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...