el_cash Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har en Thinkpad T60 med 1GB ram, og skaffet meg en 8GB Corsair Flash Voyager for å utnytte ReadyBoost. Har satt av 4GB der, brukt minnepinnen hver gang jeg har startet maskinen, men merker absolutt ingen forskjell etter to ukers bruk. Både å starte windows og applikasjoner er fortsatt like "tregt" som det var før jeg satte av 4GB til ReadyBoost, samme gjelder bruk av applikasjoner. Er det noen kjent feil med ytelsen til ReadyBoost, eller er det noen andre grunner til at jeg på ingen måte merker noen forbedring? Hadde jo forventet at det burde vært en liten forskjell, om ikke annet.. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Syns jeg leste et sted at ReadyBoost faktisk virket mot sin hensikt, og at dette skulle fikses i Vista oppdateringspakke(?) 1. Endret 4. september 2007 av garanti Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har et spørsmål: "Robson" minnet til Intel (Intel Turbo Memory) og Readyboost, har disse i prinsippet samme funksjon? Har Intel Turbo Memory på min laptop, og vet faktisk ikke om dette virker eller ikke... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ready Boost er mest beregnet på systemer med mindre enn 1GB minne. Det er der ytelsesforskjellen merkes. Uansett er det veldig avhengig av type minnekort/penn. Men når du nevner ytelse, hva mener du da? Er det hvor raske programmet "går"? Forskjellen vil hovedsaklig ligge i oppstarten av programmer, ikke ytelsen når det kjører. Du kan lese litt her om diverse tips om Ready Boost: http://searchwincomputing.techtarget.com/t...1225859,00.html Syns jeg leste et sted at ReadyBoost faktisk virket mot sin hensikt, og at dette skulle fikses i Vista oppdateringspakke(?) 1. Ut i fra det jeg har lest, gjelder dette bare når du går ut av standby og hibernation. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ja, det er ved oppstart (og alt mulig annet) at jeg ikke merker forbedring. Har 1GB ram per i dag, men oppstart av både windows og applikasjoner er like tregt med som uten ReadyBoost. Oppstart av Vista og tunge applikasjoner burde vel blitt påvirket med ReadyBoost? Er jo en kjappere type minnepinne jeg har fra Corsair. Har lest artikkelen du linker til, TCi, men der står det ikke noe nytt for min del, bare standard, generell info tilsvarende hva man finner på technet. Mulig jeg overså noe? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det står i artiklen at ikke alle minnepinner vil gi samme ytelseshoppet. Tror det muligens kan være problemet. Står hvilke som er anbefalt i artiklen også. Jeg har lest flere steder hvor folk har fått betydelige hopp i ytelse ved bruk av Ready Boost. Selv også med systemer med 2GB RAM. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Det står i artiklen at ikke alle minnepinner vil gi samme ytelseshoppet. Tror det muligens kan være problemet. Står hvilke som er anbefalt i artiklen også. Jeg har lest flere steder hvor folk har fått betydelige hopp i ytelse ved bruk av Ready Boost. Selv også med systemer med 2GB RAM. 9434811[/snapback] Valgte en Corsair Flash Voyager GT nettopp fordi den er anbefalt for ReadyBoost, og var en av de aller raskeste minnepinnene. Mener du den var et dårlig valg likevel? Hvis noen har fått "betydelig hopp i ytelsen", så har jeg enten gjort noe galt, brukt feil type minnepinne eller så må noe være galt med Vista - med mindre dette er et Thinkpad-relatert problem. Har dog aldri hørt at det skal være noen ytelsesfeil med ReadyBoost/ReadyBoot på Thinkpad, finner heller ingenting på Lenovos sider. Har testet på en T60 med en plattform med Vista Enterprise, i tillegg til standard Vista Ultimate på en Z61m. Ingen form for ytelsesforbedring på noen av dem. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Sier ikke at det er et dårlig valg, bare at noen er bedre enn andre. Ble den anbefalt så er det såklart rart den ikke gir deg bedre ytelse. Jeg har dessverre ingen erfaring med Ready Boost, da jeg har nok RAM. Det kan såklart være en feil i Vista (som sikkert blir rettet i SP1). Slik jeg ser det har du to valg: 1. Kjøp mer minne. Veldig billig for tiden. 2. Vent til SP1 kommer neste år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå