xxexx Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Hvordan er Riga med tanke på: Mat Hvor fin byen er Shoppingmuligheter og priser på klær, sko ++ Priser på hotell, taxi og andre slike ting Måneden november Takk for svar Edit: Hoteller å anbefale? God standard til en rimelig penge er bra Endret 12. september 2007 av xxexx Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Har ikke vært i Riga, men likte Praha svært godt. Mange fine shoppingcentre, spennende historie og mye å se på. Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Praha er mye finere enn Riga. Riga blir en mindre by, men likevel fin. Her finner du reiseguider og bilder fra begge byer www.reiseplaneten.no. Jeg brukte guiden deres til Vilnius i sommer, og skal til Berlin snart. Vilnius kan jeg anbeale på det varmeste.. gjenstår å se med Berlin Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg har vært i begge byene. Drar du til Riga anbefaler jeg dette hotellet http://lathotel.lv/. Veldig billig og god standard på rommene. Populært sted for nordmenn. Sentrum når du med trolleybussen på utsiden på 8 min og for litt over 3 kr. Endret 6. september 2007 av Spartan Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takk! Andre som har hotell å anbefale? Er jo smart med et som ligger i/nært sentrum. God standart, billig ++ Thanks Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det billigste hotellet jeg har hørt om i gamlebyen er vistnok Boutique Hotel Viesturs. 620,- for dobbeltrom med frokost i høysesongen. Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg ville valgt Praha. Det er en svært hyggelig by, det er gode shopping muligheter der, det lett og komme seg rundt og både mat&drikke er billig Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Nå ble det bestemt Riga. Så hvis derer har noe å si om byen er det fint altså! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Har dere bestemt dere for hotel ? Dere bør ta dere en tur for å spise her: http://ac.lido.lv/index.php?lang=en&sad=1 Selv har jeg bl.a. vært i Operaen. Det var en flott opplevelse. Jurmala, den kjente strandområdet utenfor Riga kan nås med lokaltog. Endret 8. september 2007 av Spartan Lenke til kommentar
magicus Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har vært i både riga og praha. Tenker du med lommeboken er riga det beste valget. Da spesielt med tanke på flyprisen. Begge byene er turistmagneter noe som trekker de begge ned for mitt vedkommende. Men er flere idiot amerikanere som kommer for å drikke seg full i praha enn i riga. Riga er faktisk ganske stor så lenge du ikke bare henger i gamlebyen der alle turistene er. Drit i taxi og ta heller buss fra flyplassen (lidosta) Tror det var buss 22 som gikk der. Fyller du opp kvoten der så har du tjent inn ca halvparten av det flybilletten kostet. Forutsatt at du kjøper de billig billettene de har. airbaltic.lv Kjøp alkohol i butikk og ikke i tax free. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har prøvd både buss og taxi til/fra flyplassen i Riga og synes det blir litt mas med buss hvis du har med bagasje selv. Husk også at du må betale bitte litt ekstra for hver kolli på bussen (men prisen er uansett bare noen kroner). I Riga er det forresten alltid endel nordmenn + andre som reiser ditt for å bli fulle i helgen. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Som sagt. Er mange turister i Riga noe som trekker ned. Da spesielt britiske. bussbilletten koster 0,4lvl altså 5kr. Har du med ett tonn med bagasje må du kanskje risikiere å betale 10-15 kr.. å nei... Tar du taxi skal den ideelt koste ca 6lvl fra flyplassen, men svina kan prøve å snyte deg for opptil 10 lvl. Altså buss er alltid billigst- den går helt frem til 12 om natten og. Hilsen en som har vært der 9-10 ganger de siste par årene. Endret 9. september 2007 av magicus Lenke til kommentar
sekt Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Var i Praha høsten '06, og trivdes veldig godt. Bodde i praha 5 (Det er delt inn i områder, ala ring 1,2,3 i oslo) - Men dette var ingen problem, da et ukeskort på metro/trikk/buss kostet veldig lite. Anbefaler uansett om du bor i sentrum eller ikke, sette deg inn i offentlig transport. Veldig greit når man skal farte rundt, og er du litt aktiv med en gang du kommer, rusler rundt i byen og overalt, blir du fort kjent i sentrum. Kan virke noe kaotisk med en gang.. Men jeg hadde en veldig flott tur, castle praha var meget meget vakkert, mange fine spiseplasser (ikke gå dit "alle" turistene går) Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Kan man putte ei ekstra seng inn på et dobbelrom for en på 15 år? Vi er to søstre med foreldre som har med oss ei venninne. Fint om hun kunne ligge på vårt rom på ei ekstraseng. Da kunne hun sleppe å betale for hotellet var tanken da.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Kan man putte ei ekstra seng inn på et dobbelrom for en på 15 år? Vi er to søstre med foreldre som har med oss ei venninne. Fint om hun kunne ligge på vårt rom på ei ekstraseng. Da kunne hun sleppe å betale for hotellet var tanken da.. 9480877[/snapback] På det hotellet vi bodde på var det faktisk en sovesofa i rommet i tillegg til en dobbeltseng Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Skal en liten kjapp helgetur til Riga sammen med kona. Hun er jo da klar for shopping av klær og sko... Mens far er vel egentlig mest interessert i duppedingser Er det noen kjeder/butikker med elektriske duppedingser man kan få til en billig penge der eller er det kun klær og sko som gjelder? Link?? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Lintøy er vistnok veldig populært og relativt billig. Ellers går det mye i kjeder og slikt i Riga. Skal du ha "duppedingser" så bør du heller se på slike nettbutikker. Denne er min favoritt: http://www.dealextreme.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå