Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil fra utlandet

Sindre1615

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HeiHei

Kan man kjøpe bil fra USA ?

Det er jo billig, men liksom hva skjer ?

Med penger osv osv .

Kan jeg få litt informasjon

9417183[/snapback]

Selvsagt kan man kjøpe bil fra USA. Hva som skjer med penger? Tja, de forsvinner fra lommeboken din og dels til selger i USA, dels til den norske stat. Fint hvis du kan spesifisere spørsmålet ditt litt bedre, men hvis du lurer på om du må betale avgifter i Norge så er svaret naturligvis ja. I tillegg kommer frakt av bilen fra USA, vanligvis i container på en båt.

Lenke til kommentar
HeiHei

Kan man kjøpe bil fra USA ?

Det er jo billig, men liksom hva skjer ?

Med penger osv osv .

Kan jeg få litt informasjon

9417183[/snapback]

På toll.no finner du en kalkulator for å regne ut hva du må betale i avgifter for å få skilter på bilen i Norge.

Hvis du fortsatt synes bil fra USA er billig etter dette, så kan du komme tilbake med litt mere spesifikke spørsmål. :thumbup:

Lenke til kommentar

Eclipse selges vel ikke ny i Norge, så hvis du absolutt vil ha en 2008 Eclipse så kan jo kanskje import være løsningen.

Du kan ofte spare noen kroner på import, men du betaler ofte mer i norske avgifter enn det bilen koster i utgangspunktet, men det betyr jo ikke at bilen blir dyrere enn det den ville ha kosta ny i Norge.

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Selv om Mitsubishi Norge i utgangspunktet ikke tar den inn, har kunde krav på at de skal ta seg av å importere en utgave så lenge den selges slik og sånn i utlandet, og det til en pris som ikke vil være forskjellig fra om den egentlig ville blitt importert. Om noen skjønte dette ...

Lenke til kommentar
Selv om Mitsubishi Norge i utgangspunktet ikke tar den inn, har kunde krav på at de skal ta seg av å importere en utgave så lenge den selges slik og sånn i utlandet, og det til en pris som ikke vil være forskjellig fra om den egentlig ville blitt importert. Om noen skjønte dette ...

9417843[/snapback]

Så det du sier er at jeg har krav på samme pris som den selges for i USA ?

Lenke til kommentar

9417843[/snapback]

9417919[/snapback]

Nei, det får du uansett ikke...

Lenke til kommentar

9417843[/snapback]

9417919[/snapback]

Nei, det får du uansett ikke...

9417940[/snapback]

Hvor mye tror dere den hadde vært verdt i Norge da ?

Ca: ?

Lenke til kommentar

Om du skal ha den rimeligste GSen med minste motoralternativ så blir avgiftene og MVA 241 372,- I tillegg kommer salgsprisen på ca. 116 000,-

Da er du oppe i 357 372. I tillegg må du plusse på litt i frakt.

Billigere enn dette tror jeg ikke du får en 08 Eclipse for i Norge, men er jo mulig at en forhandler kan ordne dette for deg uten at prisen blir veldig forskjellig.

Lenke til kommentar
Om du skal ha den rimeligste GSen med minste motoralternativ så blir avgiftene og MVA 241 372,- I tillegg kommer salgsprisen på ca. 116 000,-

Da er du oppe i 357 372. I tillegg må du plusse på litt i frakt.

Billigere enn dette tror jeg ikke du får en 08 Eclipse for i Norge, men er jo mulig at en forhandler kan ordne dette for deg uten at prisen blir veldig forskjellig.

9418037[/snapback]

Det var jo langt i fra det verste jeg har sett, egentlig. Satt og lekte meg med import av en Toyota Aurion 3,5V6 fra Australia her om dagen. DET var skrekkeksempel det!

Lenke til kommentar
jaja så var kanskje dette en litt dårlig ide.

Noen som vet om noen / eller butikker noe som helst.

Som selger en 2008 Eclipse i Norge?

9417413[/snapback]

Tja...du kan jo høre med Pettersen Autoimport på Kaldbakken i Oslo. Han tar inn blant annet Eclipse fra USA. Han har noen inne til salgs, men de er litt eldre, men han kan sikkert skaffe nyere modeller også.

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Før du importerer fra USA, sjekk at du har muligheten til å programmere om bilen til å vise km/h i stedet for mph, km i stedet for miles, *C i stedet for *F etc. Kanskje det ikke betyr noe for deg (beherskar begge målføra??), men du har en mer salgbar bruktbil.

Fra Australia er der litt verre, med mindre noen har en enkel måte å flytte ratt og pedaler fra høyre til venstre side....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...