Gå til innhold

Trøbbel med Amentio


Anbefalte innlegg

Problemet er vel at en ikke kan se hva som er sendt.. For alt du vet kan hele/halve/tiendelen av pakken være det du får hentelapp på..

9528998[/snapback]

Slik jeg har opplevd det så (som jeg også skrev i forrige post) at ordrestatusen endres fra "behandlet" til "sendt" når alle varene er sendt. Står det behandlet og du bare har fått et eller flere sporingsnummer så er det slik jeg forstår fortsatt flere pakker som skal bli sendt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ringer Amentio temmelig ofte, og har ikke forstått dem som klager på at de ikke kommer gjennom hos dem. Hvis selger eller support er opptatt, så tilbyr den hyggelige sentralborddama at de ringer tilbake. Har ikke opplevd en eneste gang at de ikke har ringt, og idag (eller var det igår) fikk jeg også mobilnr til den ene selgeren slik at jeg kunne ringe han når jeg er lei av å vente på tittentei mobilen jeg har bestilt.

Jeg kan ikke gi dem noe annet enn kudos. Den tittenteimobilen jeg har bestilt der er eneste vare jeg noen gang har bestilt, så jeg er ikke en spesiellt god kunde der heller, så jeg det er ikke at de er redd for å miste meg som kunde at de strekker seg langt.

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De tar seg betalt for hele ordren umiddelbart

 

Hele ordren har status som sendt selv om bare deler av den er det (jeg regner med de har bedre oversikt i sine egne systemer over hva som faktisk er sendt og ikke sendt)

 

ETA dato flyttes, man lar seg lure til å tro at produktet snart er inne, mens det i realiteten kan ta måneder og det er umulig for forbruker å vite

Har de egentlig lov (juridisk) å trekke hele beløpet fra bankkonto når man har betalt med Visa, og sålenge orderen ikke er sendt i sin helhet? Hvis i tillegg ETA-dato stadig forflyttes havner man liksom i en ubehagelig "gissel-situasjon".

 

(f.eks. CdOn trekker jo kun for den artikkelen de har på lager/sender, og deretter blir det trukket fortløpende fra konto etterhvert som det shipes ut)

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Har de egentlig lov (juridisk) å trekke hele beløpet fra bankkonto når man har betalt med Visa, og sålenge orderen ikke er sendt i sin helhet? Hvis i tillegg ETA-dato stadig forflyttes havner man liksom i en ubehagelig "gissel-situasjon".

 

(f.eks. CdOn trekker jo kun for den artikkelen de har på lager/sender, og deretter blir det trukket fortløpende fra konto etterhvert som det shipes ut)

 

:hmm:

9619159[/snapback]

 

Tror ikke det er en juridisk begrensning i om man kan trekke hele beløpet, men du har full rett til å kansellere en eventuell restordre og få tilbakebetalt det resterende beløpet. Er enig i at dette er en uheldig praksis, spesiellt nå som deres underleverandør Norek sliter såpass som dem gjør.

Grunnen til at Amentio gjør som dem gjør er nok avhengig av betalingsløsningen de har valgt. Siden du har autorisert en transaksjon av en viss størrelse, gjelder i grunn ikke din autorisasjon for undertransaksjoner (wild guess). Slik var det i allefall tidligere.

Men for å bedre inntrykket sluttkunde sitter med av Amentio, anbefaler jeg i allefall at de ser på en liknende betalingsløsning som CDON bruker.

Videre anbefaler jeg også Amentio til å legge ut mer tydelig informasjon på sine hjemmesider om akkurat den praksis de har, og i tillegg informere bedre når de har leveranseproblemer. De er flinke på telefon, all cred for det, men de hadde nok spart seg for masse telefoner og mails hvis de hadde tydelig informasjon på sine sider. De kunne ha flagget varer fra "problemleverandører" med en varselstrekant som var klikkbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...